Gå til innhold

Noen som har erfaring med utvendig vending?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var til ytre vending i uke 37+5, det funket og babyen har ligget med hode ned siden det, er på overtid nå. Ble tatt ul og ctg først, og så satte legen i gang. Fikk Bricanyl (livmoravslappende medikament) underveis mens legen holdt på. De overvåket også babyen med ul og ctg underveis, så følte meg veldig trygg. Skal ikke legge skjul på at vendinga gjorde vondt, men så satt babyen min godt fast også, det tok et kvarter hvertfall før legen fikk han ned i hodeleie. Har lest om andre hvor det går på første forsøk og som ikke har opplevd det som vondt, bare ubehagelig. Jeg konsentrerte meg bare om å puste meg gjennom det. Litt mørbanka og sår i huden på magen etterpå, men ellers ikke noe vondt etterpå. Ble deretter overvåket igjen med ctg en time eller litt mer etterpå+ul for å sjekke at babyen hadde det fint, noe den hadde. Etterpå lå jeg en time ca med litt drypp med ristimulerende for at babyens hode lettere skulle komme nedover i bekkenet og for å øke sjansen for at hodet skulle feste seg. Alt i alt veldig glad for at jeg forsøkte vending. Lykke til!

Takk for svar!

Funka ikke med snuing til oss:o( men det var verdt et forsøk. Va ubehagelig synes jeg, men slett ikke smertefult.

Nå venter vi på svar på bekkenstørrelsen, er de store nok så blir det nok setefødsel for min del.

JCW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...