Gå til innhold

Ang ul og kjønn

Utålmodig venter i spenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde de slutte å opplyse om kjønn på ul?? Det er jo egentlig en rent medisinsk undersøkelse. Jeg har selv fått vite kjønn. På nr 1 stemte det. Det var gutt. Nå skal jeg ha nr 2 og har vært på 2 ul hvor begge sier jente. Den første ul va i uke 19 og den 2 i uke 28. Men jeg begynner å tvile på om det stemmer. Nei det spiller faktsik ingen rolle hvilket kjønn babyen min har, viktigst er at det er bra med barnet. Men vært en del å lest på ulike forum på bim og ser stadig folk som vet om noen eller som selv har fått annet kjønn enn hva ul tilsa. For de som leser og går og venter, som tror de kanskje vet kan dette bli et lite stress moment. Man vil gjerne forberede seg best mulig og med tanke på søsken. Kanskje er det best om det blir som det en gang var, at man ikke visste kjønnet før fødselen var over?? Har lest en artikkel på nettet om en uskreven regel hos de som utfører ul at de ikke skal opplyse om kjønn med mindre de er sikker. Men det er jo mange som har fått oppgitt i % hvor sikker jm eller lege er på at det er det ene eller det andre. Og så kommer det motsatte ut. Er det ikke da like greit å ikke opplyse om dette?

Håper jeg ikke provoserer noen nå. Det er ikke meningen, men føler selv at det kan ta litt av både hos meg og andre dette med kjønn fokusering på det ufødte barnet vi venter. Jeg har selv termin om 6 uker og har fått vite jente 2 ganger , er ikke sikker på dette nei. Men må innrømme at det er kun rosa og noe hvit i kommoden. Litt stressa med tanke på aksjonen jeg må iverksette med oppvasking av gutte tøyet om pia er en pjokk.

Hadde vært artig å hørt fra noen som ul faktisk stemte på. Eller ul resultater fra gravide som har vært på kontroll på st. Olav i Trondheim..J Lykke til jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...