Gå til innhold

I dag er det slutt på røyken


Nordlyspar♥

Anbefalte innlegg

Tok den siste røyken i går kveld før jeg la meg. Det samme gjorde typen... nå satser vi bare på at vi ikke sprekker.. :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flinke dere er,jeg har kuttet enormt ned på røyken,men må slutte snart,i know,men det er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ærlig talt ikke forstå at du ikke har sluttet før. jeg har selv røykt, men dagen jeg fikk positiv graviditetstest var det brått slutt! man kan ikke få bedre motivasjon enn det. mannen min sluttet sammen med meg, og det har nok også vært til god hjelp.

man skal ikke røyke når man er gravid! ta og les litt om hva dette gjør med embryoet/fosteret, og tenk litt på det før du tenner en evt neste røyk- det smaker ikke så godt da...

jeg virker nok litt streng her, men det er helt på sin plass synes jeg.

jeg ønsker dere lykke til videre som røykfrie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig me deg,sluttet begge gangene før det nr den var positiv,så det var ingen problem,men nå er det et problem,vet jo godt det er farlig,er jo ikke dum heller da...men som sagt ja jeg skal selfølgelig slutte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng skal du få lov å være, jeg er bare lykkelig for at vi har tatt det siste steget mot et røykfritt liv... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja jeg vet.... begynte med nedkuttinga da jeg fikk vite at jeg var gravid... og kom meg fra 20 om dagen til 5... synes det var ganske bra jeg.... jeg ønsker deg lykke til med røykeslutten, og krysser fingrene for deg :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

all ære til dere som har klart det..

må nok si meg i samme situasjon som hun litt lenger opp..har ikke klart å slutte helt..men har klart å kuttet veeeldig mye ned...målet mitt er å bli 100% røykfri før jul...det vil si at jeg skal ha sluttet,kommet over de verste dagene og kommet meg så langt at jeg på ingen måte ønsker røyk lenger da...

og nytter ikke å kjefte å smelle på noen måte...vi vet hva vi gjør,vi vet det..så trenger ikke si noe...

håper jeg kan klare det....håper virkelig det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink jeg... det er tungt å slutte, og det er tungt og trappe ned.... jeg skal krysse fingrene for deg oxo.. Lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til da....nå må jeg også ta meg litt i nakken snart....nei kjefting hjelper ikke,vi er jo fullstendig klar over hva vi gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det... takk... hadde aldri klart det om det ikke var for mannen min..nå er det bare de siste stegene igjen..må bare stabilisere meg igjen nå slik at jeg ikke knekker totalt når jeg slutter med de siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All ære til dere som klarer og bare kutte ut røyken. Jeg har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid, da slutter jeg, men sist jeg ble gravid klarte jeg det ikke, selv om jeg trappet endel ned, men da endte det i SA i uke 9. Nå testet jeg igjen positivt i går, og jeg skal prøve igjen, men har 1,5 pakke liggende i huset, og har bestemt meg for at når de er tomme, da slutter jeg helt, men fra i dag så blir det røykfritt inne i huset, så gubben må ut og røyke, og jeg vet med meg selv at jeg røyker mye mindre når jeg må gå ut...

Så målet mitt er og røyke mye mindre en periode, for så og slutte helt når jeg er tom for røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott :) man må bare prøve...det første man må gjøre er å ta røyken ute ja...har allerede en guttunge så røyke inne har vi aldri gjort..ikke røyker mannen min heller så det er bare jeg som er det "sorte får" i denne familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær blir det uterøyk for de som kommer på besøk... Egentlig var det bare jeg som skulle slutte, men så.. etter 1-kontrollen hos JM(sambo var med) så fant han ut at han skulle slutte han også.. gjett at jeg ble glad da, er ikke noe bedre en at begge slutter... Men klarer han det ikke, så er det uterøyk på han også, hehe... synes jeg ser han i -20 og stiv kuling på verandaen, tjihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!! Går så fint så, bare vri om hjernen deres litt, må hjernevaske seg selv..hihi...sluttet selv for tre mnd siden uten og være gravid. Og det er kjempedeilig og være uten den dritten!!! Og det som er rart...slapper like mye av uten den røyken og koser meg like mye på kveldene! savner den ikke i det hele tatt!

Så detta går så fint så!!!!

( tenk når barnet deres blir født og om noen da skulle blåse røyk rett i ansiktet dems, DA hadde dere blitt sinna! Se for dere det, funket for venninda mi! =) )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det JM sa til meg på 1-kontrollen.

 

Man kan se på morkaken etter en fødsel om moren har røkt eller ikke. Da det dannes mange små infarkter i morkaken, og disse små områdene blir til dødt vev som ikke kan sørge for den næringen barnet trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg var så dum som røykte i mitt forrige svangerskap.. Holdt meg til max 5 om dagen, men uansett...

Men jordmor/de på sykehuset kunne ikke se på morkaka at jeg hadde røyka.. Var vist helt perfekt.

Gravid igjen nå, vil slutte... Men ikke lett. Bestilt meg røykeslutt bok for gravide da, håper å få den i posten snart. Sku vært deilig å ikke være avhengig av den røyk,n... Ordentlig dårlig uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som sliter med røykekutten!

 

I Gro Nylanders bok, "På Vei", er det et veldig fint avsnitt om det å slutte med røyken. Der beskriver hun hvordan hun hjalp ei å slutte helt. Ikke sikkert det er til umiddelbar hjelp, men det kan være verdt å lese, og så snakke med jordmor eller lege om det.

 

Lykke til alle dere, håper dere greier det, og ikke minst fortsette å være røykfrie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...