Kjærlighet <3 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hverdag når vi kommer og skal hente ungene må vi bruke lang tid på å lete etter klærne deres. En skli sokk på ene avd, den andre på avd nr 2. Genseren ligger i en annen unges kurv og skjørtet jenta hadde på seg på mandag har ingen sett etter at dem tok det av på formiddagen når dem skulle ha på dressen for å gå ut... Regntrekket til ene vogna finner vi ikke. ALT ER MERKET.... Mandag brukte vi 15 min på å sammle sammen klærne før vi kunne kle på ungene å dra hjem. Jenta blir tre i desember og gutten er 1,5 år.. Kan legge til at avdelingene ligger i andre etasje og kleskurvene er i første, bratt trapp som bestandig er stengt slik at ungene selv ikke kan legge klærne sine på plass.. Så til spørsmålet mitt: Er det så kaotisk hos dere eller burde vi kunne forvente at det er annerledes?
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Det var ikke sånn da han gikk på liten avdeling, men nå som han har begynt på stor avdeling er det kaos. 18 unger i en liten garderobe... Veldig irriterende når dyre klær og ting som er merket forsvinner!
Kjærlighet <3 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2007 Var ikke sånn i den forrrige bhg eldste gikk i . Der var alle barna sammen (liten bhg med bare 24 barn). Klærne var alltid på plass. i denne nye bhg er dem også blandet på tvers av alder men det er to avd... Og bare kaos...
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 En ting som irriterer meg er at ungene får lov til å leke i denne garderoben. De roter ut av sekker og ommøblerer alt. Ufattelig irriterende... Jeg har jo med baby på 9 mnd når jeg henter og det er ikke alltid like lett å få leitet over alt.
Kjærlighet <3 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2007 Skjønner godt det da! Henter to jeg, til tider alene håpløst å lete... Burde ikke være vanskelig å få til et system på det slik at det ikke ligger klær strødd overalt??
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Alt gikk fint på liten avd. men på stor et alt kaos. Tenker meg godt om hva gutta får på seg, minst mulig dill. Nå er navn på regntøy, vintersko, støvler, votter osv. tydlig på utsiden. Tok frem spritusjen etter tips fra noen her inne. Nå får de i alle på fall på seg eget tøy, og ikke støvler som er mange nr. for store. Det er rett og slett for liten plass til å organisere alt bra og ryddig. Men så er det mange av barna som kler av seg overalt også, inkludert en av mine som alltid tar av sokker. Men en samlekurv i første etg. burde de klare:
Kjærlighet <3 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2007 De har en kurv i garderoben der alt dem ikke finner ut ac skal legges i . Problemet er jo at det likevel ligger klær i begge avdelingene i trappa og fellesarealet i gangen i andre atasjen. Tiden er så dyrebar spesielt på ettermiddagen. har så liten tid med ungene så har ikke lyst å bruke lang tid på å sammle klær overalt...Men skjønner jo at det ikke er like lett for personalet bestandig da...
Carnivale Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Nei, i vår barnehage er det faktisk temmelig bra orden i garderoben. Men de fikk ny garderobe i høst da, veldig fin. Alle ungene har sitt eget lille skap over knaggen sin, og mellom knaggene er det små skillevegger. På toppen av skapene er det en hylle, hvor alle ungene har en stor plastboks til skiftetøy. Alle knagger er merket med navn og et symbol (hest, bil, ball...osv), samme med støvlestativet og regntøyknaggene. I tørkeskapet får ingen lov til å henge tøy som ikke er merket. Tror cluet er at de har GOD PLASS, slik at ting lett kan henges på plass istedetfor at det flyter rundt.
Carnivale Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, skjønner vi har vært heldige der gett. Foreslå ny garderobe i bhg, så blir det sikkert litt mer orden
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Gullet har gått i barnehagen i to mnd nå, og ingenting har forsvunnet enda:) Men barnehagen er helt ny med stor og god garderobe. Alle barna har hver sin plass i den ytterste gangen til dress, regnklær ol. I den inderste gangen har alle barna hver sin plass med knagger, hyller og ei korg på toppen med plass til reserveklær.
tonebf Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 jeg er veldig fornøyd med løsningen. alle barna har vært sitt symbol, på plassen, hylla, i ytterste gangen der hvor regntøy og dresser henger, og sko hyler har vi med merket =) de har 2 kurver, en til innetøy og en til yttertøy disse er fint stablet =)
mor85 Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 her er det god orden og mye oppveraring.. helt ny barnehage og han går på småbarns avd så det er ganske rolig og ryddig der =) klær og sko er altid på plassen sin eller møkkete sko på hylla i gangen.. men neste år så bytter han avd og der er det mildt sagt, kaos og rotete =)
Elletuppa Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Hørtes litt kaotisk ut i forhold til kordan vi har det. Men om alternativet er at de skal bruke midre tida lamme barna for å rydde..... mulig skulle de sett på de praktiske løsninger...
Stratos med 3 barn Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 Så lenge vi merker klærne finner vi de alltid igjen på plassen dems. Har vi ikke merket hender det vi finner de igjen i hittekassa, der gjenglemte umerka klær for vår avdeling ligger. Aldri opplevd at de har blanda avdelingene imellom.....
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 Aldri vært noe tull til og med det som er merket har funnet riktig vei til snuppas klesboks. Eneste som har vært feil var at en annen jentes genser lå på plassen til tulle en gang, men denne jenta heter også natalie og det var en vikar som hadde lagt den der så synes den var ganske grei å tilgi hehe.. De burde kanskje endre litt rutiner i barnehagen til barna dine? i barnehagen hos oss tar de av og på alt av klær ved barnets plass i garderoben, da er det jo rimelig vanskelig å treffe feil kurv.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 24. oktober 2007 #17 Skrevet 24. oktober 2007 på lille avdeling var alt bare rot, nå på stor er det myye bedre:) yttergangen har de hver sin knagg med navnet sitt som yttertøyet henger på og med en hylle over til sko/støvler. og en annen hylle hvor det er mer plass om de har flere par der. i garderoben har de fire knagger hver som vi henger sekken og jakka. en liten hylle som smokk, flaske og sånne ting ligger og en plast boks på hylla over merket med navn som det ligger dyne, skift osv. aldri leita etter noe, i motsetning til gamle avdelinga.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Sånne ting er det ikke noe av i bhg til junior - tror det er en gang vi ha fått med noen andre sine votter hjem, men det er det.. Klærne ligge enten i en kurv over knaggen hans eller i en under benken. Er dem inne når vi kommer, henger ute klærne enten ute (da skal dem hjem for vasking) eller i lille gangen der klærne henger og skoene står. God orden, så tar ikke lang tid å pakke sammen de sakene som skal være med hjem..
Fire småtroll Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 Tror dette går mye på arbeidsrutinene til personalet jeg.. Ungene her går i en "gammel" barnehage hvor garderoben ser ut som de gjorde for 20år siden også, men jeg har aldri lett etter noenting jeg. Ungene kler av og på seg ved plassen sin, naturlig at det blir lagt på riktig sted da. og selvfølgelig hender det at en unge har tatt av seg en genser eller sokkene et eller annet sted i barnehagen, men personalet beveger seg jo rundt hele tiden og ligger det en bukse på gulvet er det naturlig å ta den opp, se på merkinga og legge den på rett hylle! Kanskje noe å ta opp på neste foreldremøte, skulle virkelig ikke være noe problem å få skikkelige rutiner på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå