Gå til innhold

Søker etter Dag Harald selv om jeg vet at jeg ikke skal skrive navnet hans...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om du husker meg?

Jeg skrev inn hit til deg da det ble oppdaget at min lille gutt i magen hadde klumpfot. Fikk beskjeden under UL i uke 27. Jeg "tok helt av" og var veldig redd for at noe annet skulle være galt, syndromer etc.

Uansett, han er helt super herlig min lille skatt og er nå 10 uker. Han har en mild grad av KF og vi er så takknemlig at du kan ikke tro det! Behandlinge frem til nå har gått som en lek og føttene hans ble normalt seendes ut allerde etter 4 uker med gips. Så ble han operert, kuttet akillessenene, så ny gips i 2 uker. Nå har han brukt skinnene sine i 4 uker og ting går av seg selv:-)))

Vi slipper tøyninger/fysio m.m. og skla ikke tilbake til kontroll på sykehuset før i februar. Livet er herlig:-)))

Jeg er nå 31 år og dette er vårt første barn. Min mann er 37 år. Vi måtte vente på vår lille skatt i nesten 3 år og har gjennomgått 5 IVF forsøk. Er så heldige å ha 3 egg på frys og jeg må innrømme at jeg ikke vil vente så altfor lenge til vi prøver å bli gravide igjen:-) Det er noe med det når en først har fått det til....

Nå skal jeg komme til poenget; den redselen jeg opplevde de siste14 ukene av svangerskapet tæret mye på meg. Det hele endte ganske traumatisk og vi ble værende 6 dager på sykehuset etter fødselen. Jeg fikk ikke melk og har ikke kunne ammet m.m. Dette blir uansett bagateller i det store og hele nå.

Men om jeg skulle bli gravid igjen og bli redd, bekymret eller få vonde følelser; kan ikke en sånn duotest være noe å ta? Er ikke det en blodprøve kombinert med en ul i uke 12? Heller det enn at jeg skal gå rundt og stresse både meg og babyen tenker nå jeg....

Er det vanskelig å få tatt en slik prøve og kvalifiserer jeg til en slik? Tas den offentlig eller privat?

Hva med fostervannsprøve? Det får jeg vel ikke ta offentlig... Vet du hvor man evnt. kan gjøre dette privat? Hvilken klinikker?

Nå har ikke jeg bestemt meg for noe og vet ikke om jeg tar verken det ene eller det andre. Det vil bare tiden vise under et nytt svangerskap og hvordan følelsene mine utvikler seg. Det er uansett godt å være forberedet og vite hva jeg må gjøre i forkant for å nå evnt. prøver innefor tidsrommet de må tas innen.

Håper du har det bra og tusen takk for at du tar deg tid til å være her for oss (til tider crazy) jenter. Det er mange som trenger deg her inne, det skal du vite.

Klemmer fra meg og min lille skatt:-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...