Gå til innhold

8 kg på 3-mnd kontroll! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha tittet litt her inne så har jeg den tyngste 3 mnd gamle gutte babyen jeg... etter hva jeg har lest da. Vår go klump Mathis veide 3860g ved fødsel, 6200g på 6 ukers kontroll og altså 8000g på 3-mnd kontroll.

Han følger kurven sin så vi er fornøyde med utviklingen og synes han er PERFEKT men alle tror at han minst er 6 mnd... hi, hi... Bare litt morsomt å høre om det er flere med STORE babyer her...

Han er ikke spesielt lang da, 64,5cm (52cm ved fødsel.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer en stor baby til=) Min var også 8kg, men var litt lengre, 66cm, på 3mnd kontroll. Da han ble født var han 4140gr og 53cm, så stor da også=)

Skrevet

Min store, lille vil også være med! 8245g på 3måneders (66 cm lang). Han var 4500 ved fødsel da. Spent på neste kontroll jeg!

Skrevet

Mathiasen min var 7800g på 3 månedersen! 63 cm lang.

Ved fødsel 2890g pg 48 cm lang

Skrevet

Min emil veide 8400 g og var 64,5 cm lang på 3 mnd kontroll

har en stor gutt jeg...

Skrevet

Har ikke vært på tre mnd enda, men min veide 7,9 etter ni uker.. Kan gå mot rekord v kontrollen neste uke!

Skrevet

Hehe, mange store her ja:-)

Må bare sammenligne litt jeg, jenta mi er 9 mnd og veier 7800g og er 69,5 cm lang ..

Skrevet

Hehe, morsomt, min er 8 mnd og 7990 g :-)

Skrevet

Wow, fullammer du, eller får han mme?

Min fullammete gutt var 3360 ved fødselen, 6755 ved 6 mnd og 7020 cm på 3 mnd.

Min er lang også da, var 66 cm på 3 mnds kontroll, nå er han 70 cm, og 5 mnd. Bare 49 cm da han ble født, så skal si han strekker seg - vi har bl annet hoppet over 62 i klær ;)

Skrevet

Hihi, det er jo så morsomt at de er så forskjellige!

Snuppa mi rundet 8 kilo da ho var 8 måneder!

Skrevet

Her i huset har vi også en stor og god baby! Han var 4 kg og 55 cm ved fødsel, og ved 3 mnd-kontroll var han 8,9 kg og 66,5 cm:) I morgen skal vi på 5 mnd-kontroll, så blir spennende å se hvor mye han veier nå. Har veid på vekten her hjemme, og idag ble det 11 kg gitt!! kan det stemme?! Jeg veide til sammenlikning 12 kg da jeg var 1 år....Han får kun morsmelk, synes det er utrolig at de kan vokse sånn kun på melk!

Skrevet

Hi hi! Jenta våres var 5.4 kg og 55 cm ved fødsel! Så vi leder her inne på denne siden.... hehehe! Men på 3 mnd var hun 63 cm og 7.2.

Nå er hun 6 1/2 mnd, er 9.7 kg 71.5 cm og perfekt! Artig side :) Så bra at alle er forskjellige!

Skrevet

Slenger oss med vi og... klompen min var 7990 gr på 3mnd, og nå har vi vært på 4mndkontroll.. og... hold dere fast, 9,2 kg!! Og 67,5 lang! Stooor gutt ja! Han var 4150 og 51 cm ved fødsel.Han for mme og.Da vokser de kanskje fortere? :) Uansett, han er den beste babyen som fins!! :) Hehe!

Skrevet

storesnupp som var 5200g og 57 cm ved føsel var 66cm og 7540 på 6-ukers, kun på mm. på 3mnd var han 71,5 cm og 9640g, lillesnupp var til sammenligning 4740g og 53cm ved fødsel, og 7580g og 67cm på 3mnd...

Skrevet

Når dere sier hvor ståre de er, kan dere også si noe om hva slags mat de får? Om dere ammer, delammer, eller gir bare mme? For det er jo litt vesentlig :)

Skrevet

Mi jente var 7,9 kg på 3 mnds kontrollen og bare 61 cm lang, så hun er en skikkelig godklump, ja. :0) Hun får kun morsmelk. Var 3400g og 49 cm ved fødsel.. :0)

Skrevet

nr. 1 var 8.5 kg og 68.5 cm

og nr 2 var 7.8 kg og 65 cm

Så jeg har to flotte store gutter, begge kun på morsmelk

Skrevet

ja, skriv på om det er mme eller mm

Skrevet

Jepp! Gullklumpen min var 4240 da han ble født, og 8485 på 3 mnd kontrollen. Han har bare kost seg med pupp :)

Skrevet

mm de første 4 uker, deretter mme. Se innlegg over.

Skrevet

Glemte å opplyse om det: fullammer nesten, dvs at det vanker en flaske mme om kvelden i blant hvis han virker ekstra sulten. Begynte med det etter ca to uker, men fullammer nå stort sett hver dag. Så tipper det kun er 5 prosent av inntaket som er mme. Tviler på at det er derfor han er trinn. Derimot var både jeg og min far store babyer- ingen av oss påfallende digre verken som større barn eller i voksen alder dog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...