Berglijott๑۩۞۩๑ Skrevet 23. oktober 2007 #1 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, ser du skal ha ks neste uke og endelig får treffe nurket ditt. Babyen min ligger også mest sansynlig i seteleie, skal på ul på a-hus senere denne uken (er i uke 37). Det jeg lurer på er om du fikk vite dato for ks og at det ble ks allerede på ul? Eller fikk du beskjed på sv.skapskontroll? Tror jeg også kommer til å ende med ks pga. jeg måtte det med førstemann (ikke noe seteleie, men andre kompl). Han var over 4 kg, så da kan vi vel anta at denne også er stor. Uansett ut skal den:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10720015-magicskurkebolla-f%C3%B8deklar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skurvelurven Skrevet 24. oktober 2007 #2 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har fått keisersnitt førstkommende fredag, altså om 2 dager (9 dager før termin). Prosessen som endte med keisersnitt satte jeg litt i gang selv. Var på legekontroll og jordmorkontroll i uke 32 og 34, og da ingen av dem kunne si helt sikkert hvilken vei hun lå, bestilte jeg privat ultralyd time. Hadde nemlig en sterkt følelse av at hun lå i seteleie siden jeg bare har kjent spark nedover helt siden juli. I tillegg tenkte jeg at ul-legen kunne estimere fødselsvekten uansett hvilken vet hun lå, sånn at jeg kunne forberede meg litt på en liten eller stor baby. Ultralydlegen estimerte babyen til 3300-3400 gram, og jeg tenkte, da går det kanskje med setefødsel, men så sa han "nei jeg mener NÅ. Hun kommer til å veie godt over 4 kilo ved termin." (dette var i slutten av uke 35). Jeg tok med denne infoen videre til jordmor i uke 36, og hun henviste meg til fødepoliklinikken i uke 37. Det ble det ny ultralyd og legen bestemte at det burde bli planlagt keisersnitt. Han spurte om mine tanker rundt keisersnitt, og jeg sa at var skeptisk til å føde et barn i seteleie hvis vi bare endte opp med hastesnitt allikevel. I tillegg har mamma født alle oss tre barna veldig raskt, og søstra mi som ble født i seteleie var livløs da hun kom ut. Nå er det riktignok 23 år siden, men som jeg sa til legen, "hvis du ber meg velge, så er jeg redd for å velge galt. Hvis noe ikke går som det skal, så må jeg gå rundt resten av livet og vite at jeg valgte galt". Så da tok han valget for meg. Fikk så brev i posten 2 dager etterpå (onsdag forrige uke), hvor jeg fikk dato og litt informasjon. Skal på forkontroll i morgen kl. 11.00, og da tar de nødvendige prøver og gir meg all informasjon om inngrepet. Så skal jeg møte 08.00 på fredag, og da skjer inngrepet på formiddagen en gang, så sant det ikke blir utsatt på grunn av andres hastesnitt. Jeg har heldigvis fått litt tid til å venne meg til tanken nå, og håper at det blir en fin fødselsopplevelse selv om ikke kommer ut den "vanlige" veien. Har med med notatbok til sykehuset, og søstra mi skal skrive ned hver eneste detalj sånn at jeg kan skrive en fin fødselshistorie etterpå til alle dere som også kanskje må ta keisersnitt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10720015-magicskurkebolla-f%C3%B8deklar/#findComment-10725225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berglijott๑۩۞۩๑ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tusen takk for svar. Skjønner du føler deg litt "snytt" for fødselsopplevelsen, det samme gjorde jeg etter ks med førstemann, men når jeg tenkte tilbake på ks-et nå synes jeg det var en fin opplevelse (var våken), så jeg er ikke noe negativ til et nytt ks denne gangen. Masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10720015-magicskurkebolla-f%C3%B8deklar/#findComment-10726844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #4 Del Skrevet 27. oktober 2007 Gratulerer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10720015-magicskurkebolla-f%C3%B8deklar/#findComment-10753415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå