Gå til innhold

Noen som har opplevd elveblest hos de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior har hatt tre kraftige utbrudd av elveblest i ansiktet i løpet av de siste 24 timene. Første gang var i går ettermiddag da vi var på Ikea, andre gang i dag i åpen barnehage (den var en HS der og hun så på det og mente det var elveblest), og siste gang i ettermiddag da han tok en dupp. Han blir veldig rød, varm og "vablete" i store dere av ansiktet, og det forsvinner etter ca 30 min. Han er i ellers god form, har vært litt snufsete men ikke hatt feber.

Jeg ringte legevakta etter gang nummer tre og fikk beskjed om at hvis han ikke var tungpustet så trengte jeg ikke komme, men holde et øye med det og fikk han et nytt utbrudd skulle jeg komme ned en tur, evt. kontakte fastlegen min.

Den neste fellesnevneren for alle tre utbrudden som jeg kan komme på har vært at han har sittet i bilen......... Kan det være noe der han reagerer på? Han er snart 10 mnd og spiser grøt, brød, middagsglass osv., men har ikke blitt introdusert for noe nytt de siste dagene som han kanskje kunne reagere på. Sitter og klør meg i hodet for å komme på noe som kan ha forårsaket det, og det hadde vært interessant å høre hva deres små har evt. reagert på.

Takker for alle som kan svare for jeg er litt bekymret for småtten nå:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min hadde to kraftige utbrudd med elveblest i den alderen. Så lenge det ikke kryper nedover i halsen er det ingen fare (hevelsen kan gi problemer med å puste) Men det er veldig plagsomt, og hvis det blir ille kan legen gi deg antihistamin. Hvitvask hjelper mot kløen.

Sønnen min reagerte på jordbær. Det ble med de to gangene.

Han er 9 år og er ikke allergisk mot noe :-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...