Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hva er grunnen til at dere har tatt tidlig UL? Sist jeg var gravid fikk jeg tilbud om UL først i uke 18, og lege+jordmor mente det ikke var vits å få første svangerskapskontroll før jeg er 10-12 uker på vei. Men nå er jeg egentlig litt itvil om hvor langt på vei jeg er. Kan man bestille Ul selv?Evnt hvor? Er det vannlig å ta tidlig UL?
go*mamma*n Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 jeg tar ul annenhver uke fra uke 8 fram til uke 20 pga flere spontanaborter. det er for å se at den lille har det bra og vokser som den skal. du kan bestille ul selv, går an å høre med fastlegen om han kan henvise deg eller så går det an å ta privat. Det virker som om det er ganske vanlig å ta tidlig ul, men de har helst en bakgrunn for det...men det hender det bare er nysgjerrigheten også da;-)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Tidlig UL pga at jeg gått på hormonbehandling på privat klinikk. Forrige svangerskap var jeg på UL både i uke 6 og 10. Nå venter jeg tvillinger, som ble oppdaget på UL i uke 6 (er nå i uke 7). Neste blir i uke 8 for å se om hjertene slår. Gå fint å bestille UL på egenhånd hos privat klinikk, da jeg ikke vet hvor du bor foreslår jeg at du søker på gule sider eller google.
orkidee* Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hei jeg har hatt tidlig ul en i forrige uke altså i uke 6 og i dag i uke 7+4 dette pga at jeg har prøverør og fordi jeg har daglige blødninger. Men jeg har sett hjertet slå på begge ul´ene. skal på ul igjen om 14 dager. Er du i tvil eller veldig nysjerrig kan du jo bestille privat ul... Lykke til.
Kjukka Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg fikk tidlig ul, ul hver 14. dag frem til uke 30 og hver uke etter det pga. av diabetes.
ballblom Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har tatt tidlig ultralyd i uke 6/7 pga blødninger og fordi jeg mistet symptomene mine.. så nesteuke har jeg hatt tre ultralyder før uke 8. Det er verdt det for å vite at alt er bra :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Normalen er at alle kvinner får tilbud om en ultralydkontroll i uke 18 og at første svangerskapskontroll er rundt 10.-12. uke. Jeg har tatt UL på et privat legesenter for å se at alt stod bra til med barnet rundt uke 7. Tok også UL samme sted i uke 13 for å sjekke om barnet jeg ventet hadde Down Syndrom. Hvis du har en god grunn kan legen din henvise deg til UL på sykehuset, hvis ikke er det bare å bestille en time på et privat legesenter. Fikk time på Volvat på dagen.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg var i tvil om hvor langt jeg var på vei i 1. svangerskap, og ble av den grunn henvist av min fast lege til tidlig ul. Jeg tror hvis du bestiller selv må du gjerne betale? Blir du henvist er det ihvertfall gratis.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 fastlegen min sente mig på tidlig UL pga att jag ikke var sikker på når jag blev gravid..var der og han trudde jag var i ca 5 uke(jag trudde uke 7), han kunde se en fostersekk og en antydning til foster.Han sa også att han kunde ju ikke vare sikker på 5 uker ettersom ett foster ofte vekser i rykk og napp..Ska tillbake imorgen for å se viss spiren har vekst og allt ser bra ut=)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Eg har hatt tidlig ul pga eg mistet gutten min i uke 18 tidligere i år...Skal inn igjen 14.november for å sjekke at det ikke er noe galt med fosteret.(downs osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå