Gå til innhold

Hva hadde dere gjort......??

Anbefalte innlegg

Vi fikk vite på ul at vi venter ei jente,noe storebror på 3 år har sagt helt siden han fikk vite at det skulle komme baby(uten at vi sa noe til han om kjønn)Det som er saken er at han er urokkelig på navnet.......han mener meget bestemt at i magen til mamma er ei lita Vårin!!!! Samme hvordan vi vrir på det ,så rikker han ikke på det.Synes det er utrolig søtt,og vurderer nå om han kanskje skal få bestemme...??? Hva mener dere??? Hadde egentlig ikke tenkt på det navnet i det heletatt,men liker det godt:-)Meninger mottas med takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10719310-hva-hadde-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min storesøster var fast bestemt på at mitt navn skulle være Anita. Det hadde hun bare bestemt seg for og kalte det meg en stund mens jeg var baby. Heldigvis bestemte mamma og pappa navnet mitt istedenfor( ikke at jeg har noe imot Anita), men mitt eget navn passer bedre til meg og jeg syntes personlig det er finere, men hver sin smak;)

Men hvis dere synes jenta som kommer ut passer til å hete Vårin, dere liker det og evt passer med storebrors navn så er det jo ikke noe i veien for det... Det er jo en koselig familie historie..

Kjenner også noen som lot storesøster bestemme mellom 3 navn, og så ble det det ene hun valgte. Og det syntes både lillebror og storesøster er koselig....

Om dere liker navnet så la han bestemme!

Vi hadde to alternativ da vår andre sønn ble født. Storebror på 2 år fikk velge! Uansett hvilken rekkefølge vi sa navnene i, så valgte han det samme hele tiden. Så da ble det det! Og nå syns vi faktisk det er utrolig moro å fortelle hvorfor det ble det navnet ;-)

Annonse

Ærlig talt, man lar ikke 3- eller 4- eller 5- eller 2-åringer bestemme navn! Greit nok hvis dere synes navnet er fint, men da er det jo dere som bestemmer det og storebror som foreslår. Verden hans går ikke under selv om dere bestemmer dere for noe annet.

Og jeg synes egentlig ikke det er så søtt, det kalles trassalder.

Jeg synes det er dere som foreldre som bestemmer. Et lite barn har ingen ting med en slik avgjørelse å gjøre. Alternativt er hvis dere har feks to navn å velge mellom (dere blir ikke enige), da kan jo storebror/søster få ta del i valget.

Hvordan kan en 3 år gammel gutt foreslå navnet Vårin?!

Navnet er forholdsvis ukjent og ingen 3-åringer ville vel kommet på et sånt navn av seg selv?

Mistenker at dere har bestemt dere for Vårin, også spør dere gutten "Skal lillesøster hete Vårin?" og han svarer "Ja! Vårin!"

Så har dere en unnskyldning i tilfelle andre folk misliker navnet..

"Men sønnen vår insisterte!"

For det andre syns jeg ikke barn skal bestemme navnet på søsken.

3 åringen går i barnehage,og der har det vært ei jente tidligere som het Vårin.Det er nok der han har det fra.Fint med mange forskjellige meninger,og vi hadde nok ikke vurdert å la han bestemme i det heletatt dersom navnet hadde vært helt bak mål:-)

Storebror her i huset bestemte at lillebror skulle hete magnus. Han het magnus i 4-5 mnd før han ble født. Vi var enig i at magnus var et fint navn. MEN så kom lillebror, og han så overhodet ikke ut som en Magnus i det hele tatt. Da ble det krise, og full forvirring for storebror som da var 3 år. Han forventet å få hjem en magnus fra sykehuset, men endte opp med en herman... Så denne gangen lar vi ikke barna få ta del i navnevalget i det hele tatt...

Vårin er forøvrig et navn med fin klang synes jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...