spretten Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Jeg skal ha første spøytestikk i morgen, og med min sprøyteskrekk gruer meg selvfølgelig veldig. Har dere satt den på morgen eller ettermiddagen? Det står helst om morgen i papirene jeg har fått, men blir jo veldig stressende å ta den på morgen. Begynner på jobben kl 0700, så vil helst slippe det. Skal sprøyten settes rett inn i magen, eller litt på skå? Og skal hele spissen inn? Veldig mange spørsmål, blir veldig glad hvis noen kan svare litt=)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Håper det er noe til hjelp :-) Greit å sette på det tidspunkt klinikken har rådet deg. Og til samme faste tid hver dag (+/- 1 til 2 timer er vel greit) Men du kan jo høre med de om du kan ta ettermiddag istedenfor ? Kan ta en tlf. Ordner seg sikkert. Stikk den rett inn i magen. Lag en liten hudfold (jeg har en bilring jeg kan ta tak i...) og stikk den rett inn. Om den er bittelitt på skrå er vel ikke krise, men mest mulig rett inn. Hele spissen inn. Hold den inne litt etterpå, for de første gangene var jeg litt rsk med å trekke ut og dro med meg litt av innholdet ut igjen. Skjønner at det er ekkelt første gang og kanskje nr 2. men dette går kjempefint. Hopp i det. Mot slutten av sprøyteperioden er du en "sann mester". Masse lykke til !!!!!!!
allegodetingertre Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Dette går så fint, så! Du blir fort vant til å sette sprøytene., Det viktigste er at du tar dem til samme tidspunkt hver dag +/- en time. Jeg har alltid tatt mine på kvelden, i 21 tiden, det har passet best for meg.
spretten Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for svar begge to! Det er så deilig at noen har litt peiling!!! Skal manne meg opp til i morgen! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå