Gå til innhold

Må man søke om fødested?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må man søke om sted å føde eller hvordan foregår det der? Spurte legen min idag, men han hadde tydeligvis ikke peilig. Nei, si det sa han, det er vel bare å oppsøke et sykehus når man kjenner at det er noen som vil ut! Stemmer det??

Jeg bor i en by nå, men kommer til å flytte til en annen når jeg går ut i permisjon, dermed skal jeg ikke føde på det sykehuset jeg sogner til nå.

Noen som kan gi meg noen oppklarende svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sendte inn søknad for meg etter min første legekontroll. Tror det er vanligst. Rart at legen din ikke hadde peiling på det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, vært på to kontroller jeg og har ikke hørt noe om det.....:o vet ikke om hu har ordnet ultralyd henvisning engang...må ringe i mårra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om mann ikke får plass da? Må jeg føde hjemme da eller.

 

Jeg fødte mitt første i sverige og der er det bare å oppsøke et sykehus.

 

Jeg har ikke vært hos lege ennå, men jeg har mye rare spørsmål kan man si.. Jeg syntes systemet her virker så kranglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette gjelder kun der det er flere sykehus, eller hvis du ønsker å føde ved et spesielt sykehus som du ikke sokner til.

Her jeg bor er det kun et sykehus og da trenger jeg ikke gjøre noe. Men hvis jeg ikke vil føde der så må jeg søke..

 

Håper noen ble litt klokere av dette virrvarret her..

 

Men sjekk ved neste kontroll så vet dere sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fritt sykehusvalg i Norge og legen min sendte en "søknad" til det aktielle sykehuset for meg ved første svangerskapkonsultasjon..papirene kommer i posten etter et par uker. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ingen ting om søknad jeg, var på første kontroll i går. Men terminen er veldig usikker, så kanskje hun venter til etter ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min om dette i dag og han sa at vi ikke søker om fødeplass her i byen hvor det bare er ett sykehus. Og han sa at uansett hvor jeg befinner meg når jeg skal føde, så kan ikke sykehuset avvise meg. Men det er kanskje litt annerledes i Oslo og ander byer med flere sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...