Gå til innhold

Råd mot kvalme ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I og med at du har vært gravid før har du sikkert hørt at ingefær skal hjelpe... Æ tar omega 3 kapsla me ingefær, og d hjelp ganske bra. men du får rene ingefær kapsler på helsekosten, og du kan kjøpe fersk ingefær på butikken, skære noen skiver og ha i vannglass. det smaker ikke noe godt, men hjelper :)

Lykke til :)

Mitt beste råd er å gå til helsekostforretning og kjøpe "seaband". Er sånne strikk med en kule til å ha på håndleddene. Det lindrer i alle fall for noen timer av gangen. Hadde blitt gal uten jeg. Har prøvd ingefær før, men det hjalp ikke det spøtt.

Hei

Tror det varierer mye fra person til person hva som hjelper. Jeg er kvalm hele natta, samt på formiddagen så det blir lite søvn for tida. Jeg har sure skumfrosker på nattbordet for det hjelper meg. Ellers så fungerer buljong som det første måltidet på formiddagen.....

Det er bare å prøve seg frem. Jeg har funnet ut at det beste rådet er å lytte til kroppens signaler, og er det noe som frister så er det bare å prøve

Lykke til

Jeg tar noen kapsler med ingefær og peppermynte som jeg har kjøpt på apoteket, Føler det hjelper greit. Ellers drikker jeg blåbærsaft. Det rådet fant jeg her inne, det hjelper også greit og så smaker det jo godt, så da går det ned :) Jeg har ikke vært så veldig dårlig, så det er jo ikke sikkert at dette hjelper hvis du har det skikkelig ille, men det er jo bare til å prøve.

Annonse

Jeg har med en ekstra matpakke på jobben og passer på å spise en skive omtrent annenhver time.

Hjelper for meg å holde blodsukkret oppe.

(Ikke så lett når man ikke har lyst på noe, vet det)

Ellers synes jeg det hjelper med farris, kjenner liksom saltsmaken =)

Andre har sagt at grønne epler er bra for det er så friskt.

Håper du blir bedre snart.

• 2 uker senere...

Har hatt to svangerskap med kvalme, og mitt beste råd er å aldri være sulten, da blir du ekstra kvalm. Tørre kjeks og knekkebrød var min medisin!!! Ting som ikke smaker for mye. Så lenge jeg spiste noe jevnt og trutt, klarte jeg å holde det i sjakk!! Lykke til:) Forreste pleier det å gi seg i uke 12-14.

Dersom ikke noen av kjerringrådene skulle hjelpe, finnes det medisiner på resept som har dokumentert virkning. Selv tar jeg Afipran 3 ganger om dagen, anbefalt på sykehus siden jeg har hyperemesis. Du kan høre med legen din om dette er aktuelt for deg...

Jeg skriver under på Sea Band tipset!

Kvalmen min er så og si borte når jeg bruker dem...

Tar de på når jeg står opp og av når jeg legger meg..

I dag rakk jeg forøvrig å måtte springe opp av senga og på do for å spy før armbånedene kom på.... Men nå de er på er alt bedre!!

De sleger dem på apoteket også, koster bare 150 kroner ca!

Jeg starter dagen med en tørr kjeks og vann på senga før jeg står opp. Det hjelper meg! Trenger også god tid om morgenen, så har på klokka ca en og en halv time før jeg må gå ut døra. Har jeg en stressende morgen blir jeg ekstra kvalm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...