Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hva er alt dette snakket om våtservietter?? Vi har kun brukt våtservietter en gang, og det var når vi var på biltur i sommer. Ellers stikker vi rompa til gutten under lunka rennende vann. Syns det blir renest da. Og han har aldri vært sår!
Et mirakel i okt. + Edvard Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Nå er vår bare to uker, men vi vasker også bare rompa under springen, og han elsker det! Blir helt kake i armene våre selv om han sekundet før var rød av gråt.. og ikke sår enda iallefall:)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Enig med deg... vann funker i massevis enten det er rett fra springen eller via en klut.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vasker med klut. Men de gangene hun har skikkelig bæsjet, så dusjer jeg henne i springen:) Mammaen min bruker våtservietter, men hun steller henne i stua og da blir det fort mye mer praktisk.
Ei stor og ei lita:) Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Når Marte var lita(mindre enn no...) spylte eg henne under springen på badet. No når ho er 4 mnd og 65 cm vaskar eg med klut. Derosm ho har mykje bæsj, brukar eg våtserviettar først og klut med reint vann eller evt litt babyolje på, etterpå. Når vi er ute og farter, td på handletur ol,brukar eg våtserviett. Men er veldig nøye med kva merke eg kjøper. Opptatt av at der skal vere minst mulig parfyme ol i den. En god test er å vaske seg sjølv "nedentil" med våtserviett. Svir det, er det garantert ikkje noko å vaske bebien med...
Milde Malurka Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Vi bruker SebaMed våtservietter når han har bærsjet, og kompresser dynket i vann når han bare har tisset.. Han blir ikke sår av dette, men av alle andre våtservietter..
mam <3 Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Det har jeg gjort fra dag 1. Og gjør det enda. Nå er hun 15 mnd og det går bare bra. men hun er jo bare 11 kg.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 gjør begge dela jeg.. Tar først det verste bort med våtservietter.. også skyller jeg stumpen under vann.. Aldri vært sår han heller.. ( Kun ganske rød.. men da er det ikke jeg som har hatt han...)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Du kan jo prøve å stappe en baby inn under springen når det er maks 20 cm klaring fra springen og ned til bunnen av vasken og vasken er liten ... Vi bruker kompresser vætet med vann hjemme, og våtservietter om vi må stelle når vi er ute. Aldri vært sår vår gutt heller. duh...
Mamama Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Å vaske under springen er upraktisk for meg siden vi har stellekommode på et annet rom enn badet. Jeg bruker tørre papirservietter som jeg våter med en drikkeflaske med vann som jeg har stående. det funker kjempefint! Det er jo mye billigere og bedre for huden enn våtservietter! Våtservietter bruker jeg en sjelden gang hvis jeg er ut på tur.
snartmammatil4 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 vi bruker bare vann på klut:) så stikke en sprellende 16 mnd. gammel unge under springen ser jeg for meg at ikke er så enkelt:P men er helt enig, vann er bedre for stumpen enn våtservietter:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Vi bruker kluter og vaskefat.. med litt "apotek" såpe uten parfyme funker kjempe bra
Banshee Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Jeg vasker jenta på 19 måneder under springen, det er jo bare å la henne sitte på kanten av vasken med rumpen mot strålen. Trenger jo ikke ha hele ungen i vasken
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Jeg skulle også bare vaske stompen under springen. Da kom min lille borti krana pa sprellig.....og ente opp med 1 grads forbrenning....så vær obs på det....ingen vil høre sånne hyl fra sin kjære lille skatt..... det ble ingen merker takket være rask reaksjon fra meg...men akk hvor jeg angrer.... vi var på legevakten også da.
Leonella777 Skrevet 18. desember 2008 #15 Skrevet 18. desember 2008 Jeg vasker også i vasken!! Vann er best!! Men skal ha våtservietter når vi er ute da, og jeg anbefaler COOP sine våtservietter!!! De heter Englamark tror jeg. De er testvinnere, og de er akurat som vann!! Og de er billige også!! Men vann; tommel opp
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 Jente 15 mnd her. Våtservietter når det er bæsj, ellers er det rent vann på bommullskluter. Aldri rød overhodet. Hvorfor sånn panikk med våtservietter? Man ser jo med en gang om hudet ikke tåler det. Vi bruker neutral sine, og de er helt parfymefrie. Vi drasser alltid med oss disse serviettene, og de er vår venn i nøden. Blir mye gris både hjemme og borte, og hjelper godt på å tørke bort middagsrester klint utover ansikt og hender. Hadde ikke klart oss uten føler nå vi:-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #17 Skrevet 18. mai 2009 Panikken handler om at de tar bort den naturlige beskyttelsen på huden og at de fleste merkene inneholder hormonforstyrrende stoffer. Jeg har hørt om folk som har brukt våtservietter til å fjerne neglelakk og klister under ski med vanlige våtservietter (bergenet på babyrumper) når annet svikter. Her vasker vi med vann på en klut, når det er bæsj tørker vi bort med dopapir først. Jeg vasker morgen og kveld og når det er bæsj eller jeg kjenner urinlukt. Vi har en pakke med coop servietter, men vi har fremdeles bare kjøpt den ene pakken, og den brukes kun til krisetilfeller. Etter at vi fikk oss en pocketchange med innebygget swipes fra www.syvsjal.no, har vi ikke brukt en eneste våtserviett. Jeg har glemt kluter i den i flere dager, og de har ikke vært sure eller luktet vondt. Jeg anbefaler virkelig å kjøpe pocket change eller enkel swipes for dere som ønsker å bruke mest mulig klut og vann.
Enlitensøtjente Skrevet 19. mai 2009 #18 Skrevet 19. mai 2009 Signerer anbefalingen om pocket change eller swipes. Kluten holder seg våt leeeeenge oppi der, og mappen er liten og lett! Tror det bare er syvsjal.no som selger disse i Norge!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #19 Skrevet 31. mai 2009 jeg bruker kun våtservietter om vi er på tur. smører alltid guttungen inn med baby changing diaper cream fra cosmopharma. paraben fri salve som beskytter barnet sin hud mot irritasjon fra urin, avføring og gnaging fra bleiene. bestilte min på nett her: www.cosmopharmas.no/NO58759
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 I begynnelsen så vaska vi han under vasken, for da var han liten. Men nå er det jo helt uaktuelt. Han spreller så mye at det hadde blitt en tomannsjobb! Vil nøøødig ha bæsj utover hele vasken Men det var mye lettere da, ja. Men den gang ei ... Så nå bruker vi Libero våtservietter, som forresten er supre! Og han er aldri sår! Jeg tror dette er forskjellig fra barn til barn og, for noen er nok mer utsatt for sårhet enn andre. Stellet har mye og si, om en er nøyen med å pudre, bytter bleier ofte osv...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #21 Skrevet 8. september 2009 Vi har kun opplevd rødhet en gang etter at jenten vår (nå 11 uker) sov litt lenge med bæsj i bleien. Vi gjør det enkelt og vasker med bomullspads med lunkent vann, og litt olje ved behov. Libero sine tørre papirvaskekluter er gode å bruke til å vaske med når det er gjort større "forretninger". Synes det blir rent og pent, lite avfall og en glad og fornøyd jente på det viset. Lett å ha med seg på tur er det også, med vann på en flaske til.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #22 Skrevet 13. september 2009 Bolle med vann, litt olje og kompresser. Gutten min er 8 mnd og har aldri vært rød ) Bruker kun våtservietter når det er krise på reise + ved måltidene..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #23 Skrevet 4. oktober 2009 Våtservietter er noe svineri. Greit nok at man kan bruke det når man er på shopping, borte hos noen på besøk eller på biltur. Men det daglige stell bør ikke skje med våtservietter da det ikke er godt nok. Bruk enten vanlig vaskeklut, eller ta barnets underliv under springen, da unngår man sår stump pga dårlig renhold
Bella_mamma til Benita Skrevet 20. februar 2010 #24 Skrevet 20. februar 2010 hmmm...jeg har brukt våtservietter fra første stund.jeg pleier ikke å tørke henne når hun bare har tisset.men når hun har besjet synes jeg ivertfall at det er veldig reinslig å tørke vekk all besjen med liberos våtservietter.så vasker jeg lett over med en våt klut.så tar jeg på talkium og bleien.aldri vært sår-bank i bordet- så noen tåler det og andre ikke.hadde det vært farlig for små babyer hadde det nok ikke vært i salg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå