Brumm Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Leste litt her inne om hvordan strl på slimhinne skulle være, og syntes det var rart at en lege hadde informert om at det var uheldig om den var for stor.... Har spurt så mange leger/fertilitetsleger om dette, men aldri fått det svaret. Så jeg spurte Jon Hausken som driver klinikk Hausken om hvilken strl en best mulig slimhinne birde være, her er svaret: Det er mest ønskelig at slimhinnen er mellom 8-14mm, midt i mellom er helt optimalt, dvs "den gylne middelvei". Så en slimhinne på 14 er feks ikke "like dårlig" som en på 6mm. Strl på slimhinnen kan nok forandres med tanke på hvilke medisiner en går på også, min har vært alt fra 7-13mm. Over 14mm trodde jeg ikke det var mulig å få, men dette kan jeg ikke si for sikkert.
Lilly 79 Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Regner med at det er innlegget mitt du sikter til. De sier så forskjellig, men jeg fikk faktisk se en kurve der man kunne se at de fleste som lykkes hadde en slimhinne på rundt 10 mm. Når en overlege på St.Olavs forteller meg en ting, er det naturlig at jeg tror på det. Og siden det har vært veldig mye snakk om str. på slimhinna, ville jeg dele det med dere.
Brumm Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Ja de sier mye forskjellig.Som jeg skrev, og det jeg syntes var rart, var at det var dårlig å ha en for stor slimhinne:o) Da Hausken(som driver den klinikken) sa dette ikke stemte. "mellom 8 og 14 var best, helt perfekt var en slimhinne som var midt imellom dette"- som du også sier. Så de fleste som lykkes på St Olavs har nok en slimhinne på ca10mm. Selv vært borti at veldig mange måler feil....... Min gyn har hele tiden målt bpde slimhinne og strl på follikler for stort. Var ikke for å kritisere deg og ditt innlegg lille venn. Godt en deler sine erfaringer her inne. Men vi må alle vite at det er erfaringer, og ikke fakta. For jeg ble litt skremt og var kjempe nervøs for at min slimhinne var for stor. Derfor følte jeg også for å dele den informasjonen jeg fikk av overlegen på Hausken:o) Ha en fortsatt fin dag:o)
Lilly 79 Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Men det blir jo det samme som å si at slimhinner på 6 mm, er dårlig da? (som min) og jeg kunne vel ha blitt like skremt for det? Sannheten er vel egentlig at en slimhinne på 6 mm kan være mer enn bra nok, om fasong ol. er topp. Jeg har aldri prøvd å få fram her at en slimhinne på feks. 12 mm er dårlig, men at statistikk viser at den ikke har bedre resultater enn en på 8 mm. Eller for å si det sånn: Like GODE resultater:-) Og slimhinner på 10 mm er de som oftest ender i svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå