Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Er i uke 5, og trodde jeg egentlig husket det meste fra forrige svangerskap om hva som var farlig osv, men den gang ei. Er forkjølet og har hatt tung hodepine m. tette bihuler. Tok smertestillende på jobb i to dager, så i dag at det er 500 mg Ibux ( har tatt tot 3 piller), tenkte rett og slett ikke på at det kunne være farlig. I vedlegget sto det kun at det ikke skulle brukes i siste trimester. Har søkt på nettet, og det ser jo nærmest livsfarlig ut med Ibux, det kalles det abortpille osv. Er det noen som vet hvor lang tid det liksom skal ta før man vet om Ibux har skadet celleklumpen? Er det noe man bør ringe legen for, eller er det hysteri? Jeg tar i hvertfall ikke noen flere.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Er i uke 10 selv,å ligger hjemme med influensa nå til de grader! Forhørte meg på apoteket, å den ideelle smertestillende å ta er pinex 500mg for gravide.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for tipset, skal forsøke å ikke ta noe overhode, men vil jo helst greie å dra på jobb også - fin balansegang det der. Synes det er mye skummelt som står på nettet, kanskje man egentlig leser for mye info og blir unødig engstelig :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det er sant det!Forhør deg heller med legen din når det gjelder det meste,det er det tryggeste synes jeg. God bedring og lykke til i svangerskapet:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke for å skremme deg, men du burde ikke ta ibux i svangerskapet i det hele tatt. Hold deg til paracet eller lignende medikamenter. Dette har jeg hørt direkte fra en lege
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 hei,jeg har fått beskjed om att paracet er den mildeste,men det er jo flere i den gruppen,som er mildere. d er sikkert ingen overhengende fare,men gå over til noe annet en ibux. lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Som jeg skrev innledningsvis, jeg tar ikke flere Ibux. Jeg er likevel litt overrasket over at pakningsvedlegget ikke har med noe om dette. Det sto kun at det ikke skulle brukes i 3. trimester. Dersom det er så farlig som det virker som det er nå, burde det stå merket klart og tydelig. Satser likevel på at det går bra, har "godfølelsen"! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå