Gå til innhold

UL i 14. uke. Er det normalt da?


bullebull&gullegull

Anbefalte innlegg

Ringte riksen i går og fikk beskjed om at jeg har fått fødeplass der. Fikk samtidig time til UL i slutten av november. Da er jeg i uke 14. Jeg spurte om det var den UL jeg fikk der inne, og det var det... Jeg trodde det var vanlig med UL i uke 17-19? Og da får jeg vel uansett ikke vite kjønn da? For det er jo for tidlig?

 

Har egentlig bestemt meg for å ikke vite kjønnet men det hadde jo vært ålreit å hatt muligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hvor tidlig de kan se kjønnet på UL jeg, men det kommer litt an på maskina også.. Alle leger trodde Mikael var jente helt til uke 33.. =)

 

Rart at de tar den så tidlig som uke 14, hvis det er den eneste du får ja. De skal ta den ordinære mellom uke 17 og 19, for det er i den tiden de aller fleste babyer er noen lunde like store. Så det er lettere å oppdage avvik. Jeg ville ringt og hørt igjen jeg, det er mulig det er pga kapasitetsproblemer de gjør det sånn da, men jeg synes nå du skal få UL på rett tid også!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ringt på sykehuset.. .haukeland sendte ut brev med innkalling til ul i uke 15 mener jeg det var...Følte da at noen ikke stemte og da jeg ringte for å bestille jordmor snakka jeg med henne om dette at jeg var innkalla så tidelig..hun mente det var rart ..

så da ringte eg rett og slett opp på sykehuset for å bekrefte timen min.

det viste seg at de hadde gjort noe feil...og de takka og bukka over at jeg hadde ringt og vi fikk flytta timen..

så ring og hør om timen er rett du:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær fornuftig å ikke ring du :-) Da regner jeg med at du får 2 ul :-)

Det fikk nemlig jeg første svangerskapet siden de kalte meg inn i uke 14 først ved en feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he jeg er nå så heldig at jeg har en fastlege som elsker UL så har tatt en allerede og skal ta en ny en om 2 uker. Har vært mye syk tidligere så han vil gølge meg opp litt ekstra, med kontroller hver 3. uke. Fikk brev fra Riksen i dag og der sto det at jeg etterhvert skulle få innkallelse til UL, uten den datoen jeg har fått på telefonen. Så jeg tenkte egentlig og vente og se hva som dumper ned i postkassa mi :D Men det er vel alltid stas å se den lille hvis alt er bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...