Gå til innhold

Noen med erfaring med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 5+1 og har de siste dagen hatt veldig vondt i ryggen/bekken.

Sitter nå på huk oppå stolen forran pcen, hehe, ser ikke lur ut med andre ord....

Har vært plaget med bekken/rygg endel da jeg var yngre, men vært frisk mange år. Inntil nå...

Skal til legen i morgen, sekretæren jeg snakket med forstod det slik at jeg bare ville inn å få sykemelding, men da sa jeg at jeg var ikke ute etter det, men oppfølging og evt diagnose/behandling...

Noen som har vært gjennom dette før?

Hva har jeg krav på av hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde BL ja,men ikke så tidlig i sv.skapet

er driiiiiitvondt.

hadde det i rumpa liksom jeg da(litt dårlig på å forklare)

gikk hos fysioter. jeg da,ble 100 % SM jeg,klarte ikke å jobbe med BL.

Skrevet

er igang med å gå igjennom bekkenløsning for andre gang. Fikk det rundt 10 uke sist. Jobbet da som butikksjef i butikk, og valgte ikke å ta ut sykemelding men forsøke behandling. Du har krav på gratis fysioterapi behandling, samt vannterapi - trening i varmt basseng. Dette kan lindre og føles veldig behagelig. Om smerten øker- kan du forsøke en stol som du mer eller mindre sitter på knærne på, du har krav på hjelpemidler fra hjelpemiddelsentralen. Sitte på en stor myk ball er også gunstig. Ellers må du sørge for å bevege deg ofte, men med korte skritt. Sov på myk madrass, med pute mellom knærne. Gå et og et skritt i trapper, evnt baklengs. Listen er lang over råd til gravide med bekkenplager.

Det anbefales ikke å presse deg!!! Blir bare så mye værre! Jeg måtte sykemelde meg gradvis, og var aktiv sykemeldt flere mnd før jeg ble heldt borte fra jobb et par mnd før termin..

Lykke til og håper du får en behandling som hjelper !

Skrevet

Takker for gode råd.

Nå vet jeg jo ikke om det er det jeg har da. Men det får jeg vel svar på i morgen.... Vondt har jeg jo uansett hva det er. Så tilrettelegging på jobb må jeg nok ha, men det har jeg snakket med sjefen om i dag, så det skulle vi klare sa han:)

Håper bare jeg slipper å være 100% vekke fra jobb, men skal klare å lytte på kroppen. Motivasjonen til det er litt større nå når man har et lite nurk inni seg som også skal ha det bra!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...