Gå til innhold

Hvor godt stekt må biffen være???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ut på biffrestaurant i dag og feire bryllupsdag, og jeg lurer på om jeg kan bestille medium biff slik jeg pleier? Noen som vet? Er 8u+2d på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

den skal helst være gjennomstekt så vidt jeg har lest... om du går inn på side 2 på dette forumet ligger det et innlegg der om ting som er nyttig å vite i svangerskapet... "cccccc: NYTTIG INFO: cccc" elller noe sånt... vi er nesten like langt på vei ;) jeg er 8+1 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser fortsatt biffen medium stekt. Det som er inni biffen har ikke vært i kontakt med omverdenen og bakterier. På en måte "rent". Så lenge biffen er stekt utenpå går det fint:) Mmm...fikk lyst på biff jeg nå;)

 

Det man skal være forsiktig med er vel heller kjøttdeig og alle andre kjøttprodukter som kan ha vært i kontakt med bakterier.

 

Dette er bare hva jeg tror og har hørt og noe som jeg følger da, trenger ikke være riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at biffen bare trenger å være godt stekt utenpå??

For det kjøtten inni er uten bakterier, det er kun på utsiden bakteriene legger seg..

 

Men hvis du skal steke kjøttdeig, så må den stekes helt igjennom siden den er malt opp, så utsiden av kjøttstykker er fordelt inni hele deigen... Hvis dere skjønner...

 

 

Ikke 100 % sikker på dette altså.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om bakterier som kokken osv forrurenser biffen med er det nok at den er stekt på utsiden ja.

Men grunnen til at gravide skal spise kjøtt som er gjennomstekt er pga parasittene og noen andre bakterier som er i kjøttet av andre grunner og som er litt verre enn de som bare gir magesjau....

Eks Toxo kjenner vel de fleste til?

 

Så om dere ikke vet hvor biffen er ifra anbefaler jeg å spise den gjennomstekt...

 

Forøvrig er en mør blodig biff noe av det beste jeg får.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bifen har vært fryst, er det ikke farlig å spise den medium. Toxo bakterien dør når den blir fryst ned noen dager (tror det er fra -18 C)

 

Denne bakterien tror jeg er mest vanlig i viltkjøtt (+ katt -men det spiser vi jo ikke ;) ) , men man skal vel være forsiktig med storfe også....

 

Har selv bestilt medum til godt stekt ute- da jeg er redd biffen blir for tørr..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt gjennomstekt :-(

 

Og for en som elsker blodig biff slik som jeg ble gjennomstekt biff helt grusomt. Så jeg ventet heller med å spise biff til svangerskapet var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...