Gå til innhold

Noen her som har katt? Noen som vet når katten blir kjønnsmoden og bør begynne på p-pille?? Vil ikke ha kattunger:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beste er å kastrere katten din...

p-pillene som katter skal bruke, gir veldig økt kreftfare!!!

anbefaler ikke p-piller...kjenner flere som har gitt katten sin p-piller å de har måttet avlive dem pga kreft :(

Skrevet

Vi hadde en katt som ble drektig når hun var 9 mnd gammel tror jeg. Så før den tid;)

Anbefaler sterilisering av katten på det varmeste! Hunnkatten vår er sterilisert, og det er helt uproblematisk! P-piller for katter er fryktelig kraftige og gir veldig ofte kreft. Det er så trist! Katten blir ikke ulykkelig av å ikke få kattunger, heller omvendt. Så hvis dere skal ha katta ei stund, ta en tur til dyrlegen! P-pillene koster jo en del over tid også, og du må jo huske å gi dem til katten (som jo er helt styr i seg selv..)

Skrevet

vår begynte da den var rundt 6 mnd, tror jeg. dersom du ikke har tenkt å ha kattunger på den senere heller, bør du sterilisere eller kastrere den for katten sin del da p-piller er kreftfremkallende. vår gikk på p-piller fordi den er rasekatt, og vi ville ha et kull, men ombetemte oss og fikk den sterilisert. her er litt mer info: http://www.birmanett.no/hverdagspleie/prevensjon.html

Skrevet

Mi katte ble sterilisert sist uke..er nå ca 7mnd. Fikk beskjed fra vetrinæren at de kan være kjønsmodne fra de er ca 5mnd.

Anbefaler også sterilisering hvis dere har planer om å ha katten ei god stund. Vet om flere som har gitt p-piller,men likevel endt opp med kattunger pga katten er så slu og spytter ut pilla igjen........

Skrevet

ring å hør me dyrelegen om du er i tvil.

tror det er ca 5 mnd.

men som mange andre sier bør du sterilisere katten ikke gi p-piller.

vi har gitt p-piller til våre to. å i sommer måte vi avlive den elste pga kreft. da sa dyrlegen de ikke anbefalte p-pille til katt lenge pga den stor kreft faren.

Skrevet

Noen som vet hvor mye det koster å sterilisere en katt da?

Skrevet

steriliserte mi nå for noen mnd siden.. betalte 1100 for ho katt... er kjønnsmoden fra de er 5 mnd... har ei katt til som jeg gir p- piller fram til hun er 7mnd for vætrinær ville ikke kastrere henne før d....p- piller ringer man bare å får og de koster en 100 lapp ca..

Skrevet

Vi steriliserte minste pusen vår da hun var 5 mnd. For da begynnte vår kastrerte hannkatt å interessere seg veldig for henne, og til ogmed gjøre noen forsøk på å ha seg med henne.

Da sa jeg at nå er det på tide, for hvis han forsøker så kan man være sikker på at andre også kom til å ville prøve seg.

De sier at de er kjønnsmodne fra 5 mnd alder.

Og sterilisering er å anbefale.

Det koster litt 1100-1500 for hunnkatt. Men det er verdt det for ikke å få kattunger. Og for å slippe å gi p-piller

Skrevet

Hokatten blir kjønnsmoden veldig tidlig, så ved rundt 5 mnd så bør dere begynne med p-piller til henne. Vi fikk anbefalt å bruke p-piller frem til vi skulle sterilisere katten vår ved 1 års alder. Og dette var for at katten skulle slippe å oppleve det å ha løpetid, for det kan være veldig stressende for katten!

Så jeg anbefaler på det sterkeste at dere steriliserer katten deres! :-) Da slipper dere å utsette katten for hormoner resten av livet, og en kan være sikker på at dersom en glemmer å gi katten pillen en uke eller to etter hverandre, så blir den raskt drektig!). Vi hadde en katt som dessverre fikk kreft i magen, så vi måtte avlive henne. Og da sa jeg til meg selv at dette ville jeg ikke oppleve igjen! Det var vår feil, siden vi hadde gitt henne piller! Hadde vi sterilisert henne så kunne hun hatt mange flere gode år enn hun fikk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...