Gå til innhold

noen med kjennskap til basson roma duovogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var å så på den i dag, syns den så veldig grei ut!:) hadde vært fint om noen hadde noen formeninger om den? er jo helt grønn på dette området...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at denne er veldig tung i forhold til andre vogner, ser den veier ca 17 kg.(10-15 kg er lett, 17-20 kg er tungt) De fleste duovogner er jo ganske tunge da. Simo er aller tyngst med sine 20 kg.

Har også hørt at det har vært en del reklamasjoner pga rust osv. Søk litt på nettet, jeg kjenner ikke vogna selv.

Hvis du skal ha vogna mye inn/ut av bil eller buss/trikk, eller bor et sted med mye trapper eller bratte bakker, så er det godt for ryggen å ikke ha en altfor tung vogn. . Ellers tror jeg ikke jeg ville brydd meg om tyngden. De tyngste vognene er jo som regel også de mest stødige, og det er også viktig.

Bare en liten tanke:

Regner med at du ikke har barn fra før?

Hadde jeg visst det jeg vet nå da jeg skulle kjøpe min første vogn, så ville jeg aldri kjøpt noen duovogn....

JEg ville kjøpt meg en stødig og god bagvogn, gjerne brukt på Finn.no, og ikke brydd meg med å lete etter den perfekte duo eller kombi med mindre det var penger å spare, så ville jeg solgt den etter de få månedene man trenger bagen, og kjøpt en lett, ren sportsvogn, gjerne med 3 hjul. Når du da kjøper sportsvogna så vet du masse mer om hva som er viktig for deg når det gjelder vogn, og det er lettere å velge riktig. Utrolig mange selger duovogna si med "nesten ubrukt" sportsdel, gjett hvorfor :-) Duovogner som sportsvogn blir for tunge og store, og man orker ikke mer.

Skrevet

Jeg har den vogna,og er kjempefornøyd. Eneste negative jeg har å si om den er at den er litt tung å løfte ut og inn av bilen,ellers er den super.Jeg hadde absolutt valgt den vogna igjen da bagdelen på den er stor og romslig,og veldig greit med sportsdelen.For et par år siden var den faktisk best i test:-)

Skrevet

Har en venninne som har den. Trillet vogna inn og ut av gangen vår i dag, for å få ut min egen, og den var mye lettere enn min brio kombi (bruker kun sportsvogndelen nå).

Hun bruker vogna til unge nummer 3 nå, synes den ser like fin ut enda jeg!

Skrevet

Ja, og synes det er ei tragisk vogn, med elendig kvalitet!

Skrevet

Forstår ikke hvor de som snakker om dårlig kvalitet får det fra, men de ganger jeg har spurt har det de fortalte kun vist at de ikke har tatt vare på den.. Man må ta vare på en vogn for at den ska vare, uansett hvilken det er. Jeg hadde Basson, Roma, har skader etter knust bekken i en bilulykke og merker fort når ting blir for tungt; JEG VAR KJEMPEFORNØYD med vogna! Og jeg bor i en liten by der alt befinner seg oppover langs en fjellside og vi bodde i de øverste gatene. Jeg gikk opp og ned gjerne flere ganger for dag, og den var veldig lett og grei å trille på. Selvsagt stor å løfte inn i bil når du har bagen på, men det vil omtrent alle vogner med hardbag være.. synes ikke det var noe stort problem. Anbefaler den veldig gjerne, og jeg har også et snev av det noen kaller vogndille.. Men det betyr ikke at jeg går for utseende før kvalitet. Denne hadde guttungen plass i lenge. Rust??? fatter ikke helt hvordan folk får det til på noen vogner jeg, ihvertfall ikke aluminium... Lol. Men det tyder nok som oftest på dårlig vedlikehold og stell. Dårlig renhold og lagring ute, for eksempel..

Skrevet

Men jeg er faktisk litt enig med wasabi, men er fortsatt fan av do/kombivogner.. De kan man oftere en rene sportsvogner snu begge veier og så tidlig som min ville sitte i sportsvogn vil jeg helst ha ungen mot meg. Han ble veldig frustrert om jeg forsøkte å snu han forover. Mitt beste råd må være; KJENN på vogna selv før du kjøper.. Hvordan den er å trille, hvordan den er å legge sammen, evt. demontere.. Ellers kan jeg love deg at sjansen for å bli skuffet er stoooor. Folk har utrolig forskjellige meninger om vogner, så det er ikke lurt å kjøpe bare på andres velemenende råd:)

Skrevet

Har en som jeg kjøpte i 2002 ennå, bruker den til andremann og den er like pen! Romslig liggedel som passer til ungene er nesten et år selv med voksipose i . Min 10 måneder gamle sønn på 73 cm ligger der ennå! Mye for pengene vil jeg si........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...