Labambie Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jepp,det var den beskjeden jeg fikk hos jm i dag. Noen andre som har fått høre det samme? Grunnen var at det ikke var lett å vite om baby vokste som den skulle med tanke på måling osv..
Galskapens overhode Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 nei.. ikke hørt noe om det.. Jeg er ca 30 kg overvektig.. Skal inn til ekstra UL i uke 28.. men det er grunnet prematur fødsel forrige gang..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har heller aldri hørt om dette, har aldri fått noen kommentarer på vekta mi, og er nå i uke 33. Er bare 160 høy og veide 109 på forrige kontroll..
Wenche77 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Så deilig å slippe kommentarer fra jordmor. Håper jeg er like heldig.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Har jeg ikke hørt noe om. Har fått en kommentar på vekta mi, og det var: Ja, du er jo litt overvektig. Da svarte jeg bare: Litt? For jeg er 1,60 og veier 116. Hvor langt er du på vei da? Har du tatt sf mål? Hvis sf er vanskelig å få målt, så kan det jo være derfor kanskje?
Huldr@. Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg opplevde dette i andre svangerskapet, men ikke fra jordmor. Jeg ble sendt på ekstra ul fordi det første barnet mitt var under 3000 gram, og de ville sjekke at andremann vokste bra nok. Da jeg kom på sykehuset, begynte legen med en gang å spørre meg hvor mye jeg veide, og bestemte at jeg skulle ha ny ul for å sjekke om barnet var for stort. Da hadde han ikke begynt på ul en gang - noe som viste at barnet var helt normalvektig, og han så heller ikke på skjemaet som viste at jeg nesten ikke hadde lagt på meg. Jeg ble så forbannet at jeg skalv i flere timer etterpå. Også dette barnet var helt normalvektig - 3500 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå