Gå til innhold

hvilket sykehus bør man velge når det står mellom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har selv vært så i tvil, men valget falt på Ullevål. Det aller viktigste for meg var at mannen min kan være der sammen med meg etter fødselen. Der har de pasienthotell som både mamma, pappa og barnet kan bo på. Rikshospitalet har ikke det, men har hørt at mange er kjempefornøyde der også. ABC på Ullevål har alternative fødetilbud. Fødsel i vann, akupunktur, massasje også videre, men ikke noe annet smertestillende. Der får også far være etter fødselen, men det er noen krav den fødende må oppfylle. Gå inn på Fødested og klikk deg videre, der kan du lese litt om de forskjellige mulighetene. Jeg hadde valgt ABC hvis jeg hadde kunnet, men legen min sa nei. Bla for at jeg muligens skal gå på blodfortynnende fra uke 20. LYKKE til med valget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på riksen... Fikk plass i dag. Er så glad for det. Er så fint og nytt der, samt at det er et veldig populært sted å føde. Vanskelig å få plass. Men om du gjerne vil ha pappaen med hele tiden må du nesten velge Ullevål. håpoer du får et sted du blir fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også bare erfaring fra AHUS og var kjempefornøyd. Både med oppfølging i forkant da jeg hadde en del komplikasjoner i svangerskapet, samt under fødsel og barsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt plass på Ullevål (må man søke eget om ABC??), sogner til dette sykehuset nå. Men flytter i desember til Ski og vil da sogne til Ahus.. Noen som vet om man dermed må bytte sykehus om man skulle få plass på Ullevål? (Det er MYE nærmere enn Ahus er til Ski...)

 

Noen som kunne skrevet kort om Ahus (ikke hørt noen erfaringer herifra enda så hadde vært spennende med andres fortellinger). Har de pasienthotell/alternative fødsler?

 

VEldig takknemlig for svar selvom jeg sniker meg innom en annen sitt innlegg (som jeg forresten syns var et veldig bra spm. lenge lurt på det samme selv og legen hadde få intr svar å komme med annet enn at begge sykehusene var bra..)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fritt sykehusvalg så hvis du har plass på UIlevål trenger du ikke bytte sykehus om du flytter. Jeg bor selv i Akershus og sokner til Ahus, men søkte og fikk plass på Riksen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...