Gå til innhold

Noen fra Lillehammer?


Marianne83

Anbefalte innlegg

Hadde vært gøy å snakka med noen fra samme område.

 

Jeg er i uke 10+5 nå. Skal på min første kontroll på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra Lillehammer, og venter min første i midten av Juni :-) Så bra det er flere av oss! Hatt mye trøtthet og kvalme ennå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

Jeg bor i Lillehammer.. er 8+2 i dag og skal til jordmor 1 nov- da er det muligheter for at vi får høre et hjerte slå for første gang:) har termin 3 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja!!!

Både trøtt og kvalm... og vonde pupper! Men har hørt at det skal være et godt tegn da, så får vel takke for den kvalmen jeg har!

 

Regner med at du og har vært mye trøtt og kvalm siden du spør?

 

Får jeg spørre hvor gammel du er?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende kaalrot :)

Skal til sånn første gangs sjekk på torsdag jeg. Blir spennende å se om alt er bra! Har du vært hos legen allerede?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, faktisk ikke...vært såvidt kvalm noe få dager men ingen oppkast ennå. Bank i bordet ;-) Det kommer vel etterhvert tenker jeg.

 

Jeg er 21år :-) Og du 23?

Gleder dere dere til magen begynner å komme? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 :)

Ikke kastet opp jeg heller og håper jeg slipper!

 

Gleder meg til jeg er over den spennende 3-mnd-perioden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til svangerskapskontroll for 2 uker siden! glad jeg er ferdig med den delen: mye blodprøver og gynekologisk undersøkelse.. - men alt for frøet:)

 

formen min kan heller ikke klages på.. litt kvalm innimellom( hjelper da å spise) og mye trøtt.. ellers er formen helt fin:)

 

har dere bestilt time hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos legen ennå jeg, så vet ingen ting om noen ting egentlig.

Hvor er det jordmor på Lillehammer da?

Får vel litt info sammen med alle prøvene på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt usikker på akkurat hvor det er jeg skal, men jordmor skal ringe meg en dag så da skal jeg høre hva adr er.. er usikker på om jeg vil til jordmor så tidelig som i uke 9+4.. vil være sikker på at jeg får høre hjerte slå:) så da kan det være at timen blir utsatt et par uker til.. vet du om det med stor sikkerhet er mulig å høre hjerte i uke 9?

 

hva gjør dere forresten til "vanlig"? skole, jobb? jeg både studerer og jobber ved siden av så er glad for at jeg ikke har de helt store symptomene på graviditeten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig sikker på at du ser hjertet i uke 9!

 

Jeg jobber fullt som leder og håper jeg er i stand til å jobbe lenge! Liker ikke å være borte fra jobb, så blir en prøvelse etter fødselen :) Men da er det sikkert så mye annet som opptar tankene at jobben er langt unna.

 

Hva jobber dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer som sagt.. på HiL.. får heldigvis fullført utdannelsen min:) -om formen min holder seg da..

 

sliter dere forresten mye med hodeverk? det er en "plage" jeg har hver dag og som til tider går ut over lesingen min.. vil helst holde meg unna div hodetabletter bare sånn i tilfelle..

 

ellers gleder jeg meg stooort til å se magen vokse og til den dagen jeg kjenner liv i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du skal kunne se hjerteaktivitet i uke 9.. tror du skal ha et godt øre om du kan høre det, men jordmoren hører det nok :-) Jeg så hjertet til mitt lillegull slå i går! Kjempespennende!

 

Jeg bare jobber nå :-) Syntes baby var viktigere enn studier for øyeblikket, så håper å komme meg på skolebenken når lillegull har blitt litt eldre.

 

Jeg har hatt merkelig lite plager egentlig. Kjenner at jeg er konstant sulten, men har ikke særlig lyst på mat. Så magen har en veldig sultfølelse stort sett hele tiden. Litt sjalu på de som har skikkelige graviditetssymptomer, selv om det sikkert bare er en plage ;-)

 

Åå jeg også!! Og til å gå over på mammaklær :D hehe, lite fine mammaklær, men prinsippet med å være for stor for vanlige klær. akk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min heter Løkkevik, og holder til på Svingen Legesenter. Men ultralyden hadde jeg på sykehuset.. det var to forskjellige leger jeg hadde der, ingen jordmor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror de er veldig nye. Man så tydelig livmoren, fostersekken, plommesekken og gullet :-) Du som sikkert er lenger på vei ser nok enda mer. Det er spennende altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo på UL i dag, men da var det bare en svart prikk på noe jeg tror var et ganske gammelt apparat.

 

Hvor lang ventetid var det for å få ultralyd på sykehuset?

Tror jeg heller har lyst til å ta der nestegang.

 

Så du farger eller svart/hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det.. var jo bare i svarthvitt på sykehuset også, men jeg fikk ordentlig forklaring på hvor ting lå og slik. Legen klemte på magen min, og da så jeg at hele bildet rørte på seg.. moro! :-) På bildet jeg fikk med er livmoren svart/grå, og fostervannet hvitt.. og lillegull en liten svart prikk som innimellom forsvant litt da hjertet slo! :-) Hehe.. du kan få se når jeg har fått inn bildet på dataen!

 

Jeg fikk dagen etter at jeg snakket med legen :-) De prøvde å få meg inn samme dagen, men det hadde de ikke tid til.. så jeg fikk første time neste morgenen istedet. Tror det er litt ventetid vanligvis.. da jeg skulle bli satt opp på time igjen neste mandag, så var det egentlig fullt, men de fikk presset meg inn likevel. Tror de prioriterer deg hvis du har snakket med legen din først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ringe allerede i morgen! :)

 

Ønsker ul der noen virkelig tar seg tid til deg!

Skulle gjerne ha forklart div. jeg.

Han brukte bare et par sek på å konstantere at det var for lite til å se noen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tror jeg det er de fleste steder dessverre.. :-( Folk har ikke tid lenger, og jeg tror derfor mange tar utskraping uten at noe er galt. Er jo flere eksempler på at spiren har levd på andre ultralyden. Da jeg var på andre ultralyd ble jeg tatt kjempegodt vare på. Flere sykesøstre kom til meg på venterommet og spurte om det gikk bra osv...og den legen jeg hadde første gangen kom inn da jeg skulle undersøkes for å sikre seg at jeg hadde det greit, selv om det allerede var en lege som utførte ultralyden der :-) Føles mye lettere da. Da jeg kom ut igjen etter å ha skiftet kom enda en ny lege og forklarte at jeg skulle få ny time seinere, og hvor jeg skulle gå og slik.. Nå var jeg så uheldig at jeg stod oppi alt dette alene, siden kjæresten min var på guttetur i Italia, så mulig de tok litt ekstra hensyn. Men virket veldig profesjonellt iallefall! :-)

 

Jepp, ring legen og forklar bekymringene dine.. Det går nok bra! Føles såå mye bedre for meg nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du ble behandlet som en dronning andre gangen i alle fall!

Kan jo bare drømme om slik oppfølgning...

Men flott å høre at noen har fått det!

Skal snakke med legen min i mårra og så har det hjulpet masse å taste med deg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...