Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 hva er egentlig poenget med å ha forsikring??????????? man får jo ikke dekt en dritt!!! enten er mann ikke forsikret for akkurat den lille tingen man trenger, eller så er egenandelen så høy at man må dekke det inn selv alikevel!*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr* pengesugere, DET er forsikring for meg altså!!!
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hei Papi, det gjelder å ikke ha for mange forsikringer og for høye forhåpninger, jeg er forsikringsrådgiver og mitt første råd til folk er å ikke overforsikre seg, det koster mer, og man får urealistiske forhåpninger til hva som skal dekkes. Det viktigste innen skadeforsikring er nok huset,innbo,bilen,reise............... men så er det denne egenandelen da, ikke sett den for høy, for da må du dekke ALLE skader som kommer under egenandelen selv, og det er ikke urimelig egentlig. Det er jo de stoooore skadene du vil sikre deg mot, de du ikke har råd til å dekke selv, husbrann, stor kollisjon, all bagasje stjålet, digert innbrudd i huset....o.s.v Innen Livsforsikring vil jeg si at en uførepensjonsforsikring ikke er så bortkastet, den kan faktisk skje meg også, og en dødsdekning så gubben ikke sitter igjen med all gjelda hvis jeg blir borte. alderspensjon er ikke forsikring, det er sparing og atter sparing til den dagen du ikke jobber mer. Barneforsikring burde dekke sykdom, for statistikken viser at det er flest barn på sykehus pga sykdom, ikke ulykke,og da hjelper ikke ulykkesforsikringen stort. Men hva slags saker er det du har kranglet med forsikringsselskapet om da ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå