Gå til innhold

KS i fredrikstad, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde som deg en baby i seteleie. Noen leger velger å ikke snu babyen,mens andre vil. Legen jeg hadde, valgte ikke å snu. Iallefall så ble jeg henvist til røntgen for å sjekke om bekkenet mitt var stort nok for en seteføsel,noe det var. Så for meg ble det bestemt vanlig fødsel,noe jeg også synes var litt skremmende.Det som er vanlig ved slike fødsler er at man får epidural og tett oppfølging. Da min fødsel var igang og jeg hadde fått noen cm åpning,fant de ut at babyen kom med bena først,så for meg ble det haste-keisersnitt. Det gikk kjempefint,men skulle ønske jeg hadde hatt litt mere info ang emnet. Jeg fikk spinalbedøvelse som overhodet ikke var vondt,men synes det var fryktelig ubehagelig å være lammet fra brystet og ned. Ble kvalm da de herjet der nede,men ellers greit. Tok endel timer før bedøvelsen var ute av kroppen,og det er jo fryktelig vondt det første døgnet. Tror nok jeg hadde valgt vanlig fødsel hvis jeg hadde hatt mulighet det det,da man kommer seg mye raskere etterpå.

Ønsker deg lykke til hvordan utfallet enn blir:-)

hei,hei!

jeg hadde planlagt ks i fr.stad mai -06,og jeg var livredd for det som skulle skje.. men,det var ikke noe å grue seg for:) alt gikk kjempe fint,jeg var ute av sengen på kvelden den dagen han ble født og var oppe å dusjet mogenen etter.. fikk en sprøyte med smertestillende den første natta for det var litt vondt å snu seg,men etter det trengte jeg ingenting..var i kjempe form hele tiden.. jeg venter nr 2 i jan -08,og får dato på mitt 2 ks 2.nov..:) så jeg tror ikke du bør grue deg,jeg har iallefall ingen dårlig erfaring med det..

LYKKE TIL!!

men det er det som er så skremmende.....jeg vil heller velge kontrollert KS enn haste KS, men jeg har egentlig ikke lyst på KS...

Tror ikke baby er så stor...men å føde med det "minste" først er jo skremmelt når det er første baby...*sukk*

Men den værste tanken er egentlig haste KS.....

KS i seg selv er ille nok.....:(

Jeg hvet ikke når du har termin,men så lenge de skal prøve å snu babyen om to uker,så kan det jo hende den kan snu seg selv før den tid. Hvis du egentlig ikke har lyst til å ta KS,synes jeg du skal gå for vanlig fødsel,hvis du har stort nok bekken for det da. I de fleste tilfeller går det så fint. Det var bare min sønn som hadde det fryktelig travelt med å komme ut:-) Dette går fint:-)

Annonse

har termin 23.11 og er da i min 38. uke ca når de snur..!

Baby har ligget med rompa ned ca hele svangerskapet:P

tusen takk for svar, blir bare så urolig fordi jeg vet at kroppen er laget for å føde men ikke for KS...men jeg vil jo ikke ta sjangsen på at noe går galt med nurket heller:)

Hallo!

Fødte ved hjelp av keisersnitt i fredriksta for en mnd siden. Det var ikke planlagt, men ble bestemt pga. langsom fremmgang og traumatisk vakuum fødsel med det første barnet.

Var gjennom svangerskapet fast bestemt på å prøve å føde igjen, selvom den første fødselen var traumatisk. Hadde en innstilling på at bedøvelse i ryggen og at noen skulle skjære i meg var helt forferdelig.

Men sitter igjen med et kjempe positivt inntrykk av fødselen. Spinal bedøvelsen var ikke vond, fikk faktisk bedøvelse før de satte spinal bedøvelsen.( det hadde de vist ikke gjort hvis det stod om livet). Det eneste som var ille var å ha riier opp i alt dette.

Syntes ikke det var ubehagelig når de forløste tulla heller. skjente jo at de røsket litt. Helt fantastisk å høre det første skriket. ( Gjorde ikke det med første nemlig) Fikk se henne med en gang, før de tok henne ut å tørket henne. Så kom de inn med henne litt og la henne litt på brystet mitt før hun og far sammen gikk ut for å veie å måle mens jeg ble lappet i hop.

På oppvåkningen ble tulla lagt til puppen.

Fikk smertestillende sprøyter det første døgnet, så var hele tiden smertefri. Det andre døgnet trengte jeg bare paracet.

Lykke til!!!

takk for svar:)

Men hvordan går det med deg etter KS?

Jeg har så lyst til å komme meg i form igjen....har vært "funksjonshemma" nesten hele svangerskapet pga STERK BL så jeg har veldig lite lyst til å være sengeliggende/svak etter fødsel i tillegg....:(

uff nå syter jeg fælt, skylde på at jeg er trøtt siden jeg ikke sov mer enn 4 timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...