Gå til innhold

Fertilitetsklinikken i Porsgrunn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som er her eller skal her?

Og er det noen som vet hvor mange egg som er vanlig å sette tilbake igjen ved IVF behandling? Og hva har dere betalt for hva?

Hilsen ei som venter i spenning og håper på verdens beste julepresang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal alle til Porsgrunn??? Det er vanlig å sette tilbake et eller to. Første gangen pleier de å sette tilbake et, men er du over 35 år kan de velge å sette tilbake to...

Skrevet

Jeg skal til Porsgrunn. Jeg tror det er mange leger som anbefaler Porsgrunn. legen vår sa at han anbefalte Porsgrunn pga det er ikke et samlebånd av par som vil ha barn, at det blir mer personlig liksom. Vi har ca 3 timer å kjøre til Porsgrunn, men det gjør ingen ting.

Skrevet

Vi bor ca 1 1/2 time unna.. vi ble anbefalt Porsgrunn pga at de er utrolig hyggelige og flinke - behandler oss med "vanskeligheter" på en menneskelig måte.

Skrevet

Hei

Jeg holder til i Porsgrunn.

Etter et ferskt egg og to frys innsettinger har jeg blitt gravid.

Jarl A Kahn er den legen jeg har hatt mest oppfølging av. Men har også vært innom ei anen.

I dag var jeg tilbake på ul. Jeg har hatt ganske mye blødninger og smerter etter innsettinga. Og legen tok seg god tid til å sjekke om alt var bra med spira. Og det var det :-)

Da jeg skulle bestille neste ul kom 4 av de andre som jobber der bort for å se på ul bildene, og de har alltid tid til oss og til det vi måtte lure på.

Jeg har bare positivt å si om de som jobber på den klinikken, og den behandlingen vi har fått der.

Ved fersk innsett fikk jeg ett egg, og ved første frys fikk jeg to, og den frys jeg ble gravid av fikk jeg ett egg. De frøys ned to og to egg og når begge overlevde ble begge satt inn hvis vi ville det.

Ang betaling kan jeg ikke svare deg fordi vi var med i et forsøks prosjekt og da var alt gratis helt til frys forsøkene.

Håper dere får det julepresangen dere ønsker dere!!

Lykke til

hilsen

Skrevet

hvor lang tid tok det for deg fra du søkte til 1. konsultasjonstimen orkidee ? og hva gjorde de på 1 konsultasjon? og utover til du fikk det første egget? var det vondt å ta ut egg?

jeg er så nysgjerri.

Skrevet

Vi skal også til Porsgrunn... :-)

orkidee*er gravid!!: Så at du skrev dere var med i et forsøksprosjekt.. Kan jeg spør hva det gikk ut på? Gratulerer med spira!! :-)

Skrevet

Hei!

Vi fikk også hjelp på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn.

Nå er jeg i 37. uke og har bare 2 arbeidsdager igjen til svangerskapspermisjonen starter:-)

Jeg ble gravid ved første forsøk, de satt inn 2 befruktede egg. I min mage er det 1 foster.

Vi har bare positivt å si om Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. De viser interesse for pasientene/parene. De er der for dere!

Vi var også med i forsøksprosjektet, litt annen medisinering enn hva som er vanlig. Jeg slapp bl.a. nesesprayen, begynte rett på sprøyter da tante-rød kom.

Forsøksprosjektet pågikk fra siste halvdel av 2006 og noen måneder ut i 2007. Det var et legemiddelfirma som sto bak det prosjektet, flere klinikker i verden var med på dette.

Lykke til!

Skrevet

Hei

Anne-mor skriver det om forsøket som jeg vet sånn ca. vet også at Porsgrunn skulle ha 40 par og at forsøket var over i sommer.

Det tok kort tid for oss siden det var et prosjekt med tids press.

men i feb sendte en lege henvisning til P og 22\2 fikk vi brev om at vi skulle ringe de. da var jeg midt i mens og da måtte vi vente 1mnd på ny mens. og da tok de blod prøver og ul og generell kontroll. og da alt var ok satte vi i gang med sprøyter.. som Anne-mor sa. og vi fikk ut 16 egg det var ikke vondt å ta ut men litt ubehagelig ver det jo. dagen etter levde 7 egg og vi fikk da ett av disse inn 30/4. det ble neg neste innsetting var 22\6. neg. så ble det full klaff 18\9. var 7+4 på ul i dag termin 8\6-08.

vente tiden var og er jo lenger enn det vi ventet... vi var bare utrolig heldige....

XXXX for at dere alle har inne kommer etter XXXXX

Skrevet

Jeg har en litt annen oppfatning av den klinikken.

Samlebåndsfølelse fikk jeg. Vi lå på rekke og rad på rommet hvor alle skulle gjøre det samme med uttak og innsetting. Men sånn er det på alle klinikkene i det offentlige. Og legen var i det hele tatt negativ til meg fordi jeg var eldre og kun hadde 1 eggstokk+ mange operasjoner på eggstokk. Han gav meg 1 sjangse og jeg fikk da ut perfekte egg. Han ble lang i maska! Ble ikke gravid og uttaket var et helv...da jeg nesten ikke fikk bedøvelse. Sykepleierne var hyggelige der, men jeg fikk lite gehør av en arrogant lege om mer smertelindring under uttaket. Byttet sykehus og er mega fornøyd med sykehuset jeg er på nå. Fikk god smertelindring og ble gravid + flere egg ut.

Men jeg var vel bare uheldig med legen.

Andre har mer positive erfaringer derifra så det er nok veldig subjektivt hva man føler og fått inntrykk av.

Skrevet

jeg har fått time 13.nov, og fortsatt ikke fått mensen, får jeg fredagen så vil dag 20 bli dagen etter vi har hatt time, noen som har noen erfaring i henhold til om det da er mulig å starte med nesespray allerede dagen etter? eller må jeg vente til neste menstrasjon for så å vente i 20 nye dager for å begynne?

Skrevet

13 nov. er ikke lenge til. blir fint for deg å komme i gang da. jeg vet ikke svaret på det du spurte om jeg.

Skrevet

koselig med tilbakemelding likevel:)

Skrevet

vi var inne til samtale på min dag 9, og jeg fikk begynne den syklusen (i Haugesund). Men jeg måtte mase litt da, for jeg hadde da fått mensen siden jeg hadde brukt Pergotime måneden før. Når neste mensen ville kommet er jo umulig å si, så da måtte jeg fått noen tabletter for å få mensen. Men det kommer nok an på om de har kapasitet til å få deg til UL etter sprøytene.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har fått mensen i dag og håper at det går.. kjedelig å måtte vente....men timen den 13.nov blir da på min 20 dag :( håpet på å vente til lørdagen for å komme i gang.... håper jeg klarer å få det til noen som har noen erfaringer på dette fra Porgsrunn?

Lykke til til alle sammen!

Skrevet

jeg hadde første time på dag 5 i porsg. Da begynte jeg på spray dag 20, dvs 15 dager etter første time. hvis du vil vente tror jeg du må vente til neste syklus på dag 20 igjen,,

Skrevet

jeg vil ikke vente...det som er greia...jeg vil gjerne sette i gang med en gang....

Skrevet

jeg tror du kommer i gang hvis de har ledig kapasitet!!! og det har de nok!!!

Skrevet

da må jeg bare vente og se:) Takker og bukker for info...

Skrevet

Noen flere som skal inn i Porsgrunn her? eller noen som venter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...