Gå til innhold

Siste stell og mat før leggetid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

godt å høre at det er flere som har sene stell. hører også at andre har det siste stellet rundt 19-20 om kvelden. jenta vår sover så veldig godt før det siste stellet rundt 22-tida og da må vi vekke henne. det vi lurer på nå er om kveldsstellet hennes egentlig burde ha vært i 19-20, og hvor lenge hun ville ha sovet før hun vil ha mat og ny bleie.

vi får prøve oss frem..

ha en strålende dag :-))

Foreløpig er siste stell rundt 22. Da våkner hun etter 4-5 timer for mat. ( en natt etter 7 timer, da trodde jeg hun var død og hadde verdens verste spreng). Håper etterhvert å få lagt henne litt tidligere, men fra forrige barn husker jeg at det drøyde rundt 3 mnd før vi fikk det til..

Hm.. noe slikt finnes ikke her i huset. Han er utrolig ujevn på når han skal ha stell og slikt.. Det henger nok litt sammen med at han er født med isolert ganespalte, så mating og sånn er litt annerledes enn for de som kan amme.

Gleder meg til vi får noe som heter rutiner på mat og sånn.. akkurat nå sover han kjempetungt, mens på samme tid i går kveld så var han kjempevåken og nektet å sove..

Annonse

Forsøker å ha siste stell og mat sånn rundt kl7 slik at minsten kan få lagt seg omtrent i samme tid som de andre to - veldig greit å få litt voksentid om kvelden når man har flere små (eldste er litt over 4 år)! Men - tiden og hvorvidt minsten er våken etter kl7 varierer jo litt. Han er jo ikke 3 uker gammel enda. Men vi prøver å få til dette sånn ca. Tror at det er bra å få inn litt rutiner så fort som mulig. Det var lettere å tilpasse seg babyen når vi fikk førstemann. Med nr2 og nr3 så var det babyen som måtte hjelpes inn i rutinene til resten av familien...

Mange heldige her, som får mye søvn ser jeg :-) Jeg tar på pysjen i åtte-ni tiden. Men hun ligger oppe i vogga helt til jeg legger meg. Ammer så og si hver andre time hele natta, så det blir så som så med søvn på meg. Heldigvis sover hun litt frempå om morgenen, slik at jeg får hentet meg litt inn da.

Jenta vår sovner etter siste måltid og stell rundt kl 12, våkner igjen i 2-3 tiden og skal ha mer mat og ny bleie. Hun sover deretter til kl 6 og da er det på ann igjen, før hun sovner igjen og sover til rundt kl 10. Ganske deilig egentlig, men kunne ønske hun la seg litt tidligere på kvelden... Men det kommer etterhvert regner jeg med. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...