Gå til innhold

Noen som har begynt å tenkte på navn?


ballblom

Anbefalte innlegg

Vet det finnes en egen navnedebatt, men litt koselig å ha en liten tråd om det her også :-) Har dere startet å diskutere navn ennå?

Jeg og samboeren min er i heftige debatter allerede, og begynner nesten å bli litt bekymret for at babyen blir navneløs siden vi har så forskjellig smak på navn.. hehe :-) Men ordner seg vel, så fort vi ser lillegullet vårt!

 

Hvilke navn syns dere er fine?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi har snakket en del om det. Ble faktisk enige om en del alternativer både på gutt og jente som begge går og tenker på. Har god tid, men litt moro å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica,Sandra,Elias,Mathias,Linnea er noen fine navn:-)

Jeg og mannen min ble veldig fort enige om navn,så vi har funnet navn enten det blir jente eller gutt eller begge deler:-))

 

Lykke til med navnevalget.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte navnebok allerede da vi bestemte oss for å prøve vi.. gir litt ekstra glede på slitsomme dager :-) Har man et navn har man liksom startet å tenke seg et individ, så det er litt trivelig.

Blir dere enige om navn altså? Ikke værst ;-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å tenke på navn. Fant et så fint navn til nr en til slutt at vi har litt å følge opp.

 

Vi har et par jentenavn klare, men sliter litt med guttenavn. Vi liker mange av de samme, men har så mange venner som heter det. Da blir det så rart for det virker som man har oppkalt etter en eller anne kompis, liksom.

 

LIker sånn gode, gamle navn. Gjerne noen som ikke har vært brukt de siste to generasjonene, hvis vi klarer å finne et. (For å unngå at kompisene våre heter det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det blir en jente blir det nok Tuva Hermine;) Gutt har jeg veldig lyst på Timian, men må nok bare glemme det. Mannen min er sterkt uenig!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå Tuva har vi også tenkt på! :-) Det er nydelig!

 

Enig i det.. litt trist at mange fine navn er oppbrukt. Blir litt "kopiering" å gi barnet sitt det samme navnet som vennenes barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker å ha et navn som egentlig ingen kjente har, men den første gutten vår fikk ett litt uvanli å et litt mer vanlig navn...han heter Theo Sebastian, så det neste navne må jo matche litt også da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere er nødt til å kalle jenta deres Marili! Det fikk jeg dessverre ikke trumfet gjennom selv :-( Skikkelig pent navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sær på sånn, men synes han skal få være anonym her inne, så jeg liker ikke å si hva han heter.

 

Men liker guttenavn i gata: Emil, Nikolai, Tobias, Mikkel på den danske siden og Iver, Oskar, Petter, Lars på den norske siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi får gutt har vi tenkt på Tobias, Jacob, William og David vi :-) Jeg liker Victor, men det liker ikke min kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja hadde en kjeeempe lang liste med navn som samboeren min nå har 'drept' så er nede i 3 gutte navn og 4 jente navn, vi liker veldig forskjellige navn derav flere oppkallings navn etter personer som betyr mye for oss, spesielt på gutte navn, får nok ikke rokket pappan på de.

 

Jente: Lilly - Nora - Dina og Silje (Elsker navnet Ellie så skal prøve litt heavy propaganda de neste mnd..hehe)

 

Gutt: Alexander - Christoffer - Samuel

 

Får se hvordan h*n ser ut når den kommer ut... kanskje det blir noe helt annet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er klart :o) Det har det egentlig vært de siste 5-6 årene. Har hatt det samme navnet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg også.. var visst mange av de navnene som var uaktuelle visstnok :o Hadde ikke trodd at navn skulle være såå viktig for den kommende pappa, men der tok jeg feil ;-) hehe

 

Lilly var fint! Det skal jeg lufte litt tror jeg..... :D

Hva tror dere om Nathalie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi er i samme båt med andre ord sukkerlinn.

 

Lilly var øverst på jente lista mi med Ellie og Nathalie faktisk, syns det navnet er kjempe fint men det ble veto'a vekk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde funnet navn førjeg ble gravid, om det blir jente skal hun hete lea malene, om det blir gutt blir det cristiano

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skam, det er jo kjempefint!! :-( Du får jobbe litt med han! Kanskje han ombestemmer seg hvis du starter en litt stille propeganda ;-)

 

Litt teit at man dømmer navn etter folk man kjenner som har det navnet fra før. Hvis man kjente ei som het Marie på ungdomsskolen som ikke var noe hyggelig, så vil man ikke gi barnet sitt det navnet. Også omvendt. Man syns gjerne navnet til en kjekk gutt fra barndommen er fint :-) Litt rart, men så grunne er vi.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttenavn har vi klart allerede, men om det blir jente som min mage følelse sier så hvet vi ikke helt ennå. Jeg må bare få en gutt. Er helt tom for jentenavn. Brukte nemlig begge jente navnene til våres første tulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt for Kamille og Timian. bare krydder...hehe.. Holder på å utdanne meg til aromaterapaut, så kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...