snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan finner man ut av dette? Jeg har en baby på straks 6 uker. Vi har noen dager og enkelte netter med masse gråt. I timesvis, og alltid mens han er våken. Skriker ogs til når han sover, men jeg har sluttet å løfte han opp hver gang, for det gir seg ofte ganske fort. Han har spent mage og er veldig "stiv" mens han tar i og skriker. Han sluker en del luft når han spiser, og jeg kjenner og hører lufta romstere inni han. Merker at tilstrekkelig med raping (opp flere ganger!) kan hjelpe. Promper og bæsjer masse... Dessuten er det mye gulping her i gården. Og innimellom skikkelige sprutgulper. Jeg fullammer, og han får så mye han vil. Gutten legger GODT på seg! Jeg har egentlig konkludert med at dette er spebarnskolikk. Men så synes jeg det er rart at vi har noen supre dager innimellom. Da sover han mye, og kan være våken uten å gråte. Kan det kalles kolikk da? I det siste har jeg lagt merke til at han legger hodet til venstre og oppover når han er våken. Når han sover kan jeg ikke se noe mønster... Og med alt snakket om KISS og KIDD så begynner jeg jo å gruble! Huff. Ikke at jeg synes det er noe kjekt å diagnostisere selv, men hvem finner egentlig ut av slike ting? Helsesøster er ubrukelig. Jeg er spent på legen som vi treffer på 6ukerskontrollen snart... Og jeg er redd en kiropraktor/osteopat/homeopat/manuell terapeut/fysioterapeut/akupunktør eller annen vil "diagnostisere" til egen fordel - om dere skjønner hva jeg mener... Puh! Hva slags erfaringer kan dere dele? Hvordan fant dere ut av det, dere som har hatt barn med lignende plager?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Heihei! En lege eller helsesøster kommer uansett ikke til å diagnostisere et barn med kiss. Dette er det kiropraktorene som gjør. Barnet ditt høres ut som slik min var. Han gråt opptil 7 timer i strekk noen kvelder, og var en engel ellers. Har hatt han med til både lege og kiropraktor. Legen konkluderte med kolikk, og sa at han bare måtte få gråte. Hadde heldigvis allerede bestillt time hos kiropraktor (han begynte å gråte på føden), så vi begynte der allerede når han var 2 uker gammel. Etter 4 behandlinger var han merkbart bedre, og var kvitt den mest intense gråtinga, pluss at han sov godt om natten. Har begynt på igjen med behandling nå, fordi han desverre aldri ble skikkelig bra, det har jevnt vært veldig mye gråting og sutring, men da på dagtid. Så jeg tror at drar du til legen, kommer du desverre til å dra hjem igjen med samme følelse som du gjorde med helsesøster. Selv om en kiropraktor tjener penger på deg, så komer han ikke til å bryte på et lite spedbarn mer en nødvendig. Men merk deg også at en gjerne blir mye værre før en blir bedre, og dette er et tegn på at behandling fungerer slik som den skal. Slå også fra deg disse mirakelhistoriene om personer som har vært der en gang og alt har bare blitt bra igjen. Ofte trenger du flere behandlinger.. Dette fordi kroppen trenger tid på å tilpasse seg. Jeg hadde tatt han med til en som du VET driver behandlinge på spedbarn, og som har en del erfaring med det. Ikke la ditt barn være noe prøvekanin..
spurvemamma Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Anbefaler også kiropraktor. To behandlinger har gjordt mye for mitt barn. P.S Velg en med god erfaring på behandling av kolikk. Lykke til!
CleoCat Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Hei det er noen dager siden du postet innlegget ditt, kanskje du har fått hjelp? Vel, jeg vil anbefale deg å oppsøke en manuell terapeut som behandler KISS. Jeg har selv en på snart 3 år som ble behandlet. Han gulpet mye, hadde favoritt side når han lå (med hodet), hadde holdet til en side og oppover, skrek MYE, også i søvne, likte ikke å ligge på magen, og når han gjorde hadde han ikke balanse i det hele tatt. Han ble HELT fin og er en flott gutt nå. Nå har jeg en baby på 5 uker, og jeg har ringt den manuelle terapeuten igjen for time. Han har mange av symptonene og denne gangen vil jeg begynne en evnt. behandling så raskt som mulig. Du behøver ikke noen henvisning til manuelle terapeut. Les mer her: http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside der finner du også behandlere, fotos osv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå