Gå til innhold

Tror jeg holder på å miste...... :( Brun utflod og "mensmurringer...."


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok en graviditetstest på fredag, da jeg ante at noe var i gjære, men hadde aldri i livet trodd den skulle være positiv (har sikkert tatt ørten tester før da jeg har trodd de har vært positive) Måtte ile ned til apoteket og kjøpe flere til. Så nå har jeg altså tatt 6 tester som alle har vært positive.. Hadde litt beige utflod på fredag, samt bitte litt murring i magen.. Tenkte ikke over fargen på utfloden da, har bestandig vært plaget med litt mellom blødninger mellom mens av og til i form av brun utflod, og under mensen har jeg alltid bare et par dager der det kommer friskt blod, og resten brun utflod.. Utfloden har blitt mørkere i helgen (nå er den mørk brun), selv om det ikke har kommet noe i trusa (har gått med truseinnlegg hele tiden) Har fortsatt "mensmurringer" i magen, og ringte legen idag, fikk ikke komme inn før langt uti november!! Ble henvist til legevakta som henviste meg videre til legen igjen. Fikk endelig snakke med legen personlig, og han skal skvise meg inn på en time imorgen.. Men jeg er helt overbevist om at dette går feil vei...Går bare og venter på en stor blødning.... Huff... dette er vel det lengst døgnet jeg har vært borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette ordner seg! :-) Det kan være så mange årsaker til at du blør. Først og fremst, hvor langt er du på vei?

Om det er veldig tidlig i svangerskapet kan dette rett og slett være en vanlig mens.. Mange har det i starten, da kroppen ikke helt har registrert at du er gravid. Eller det kan være disse festeblødningene. Det er helt ufarlig, og trenger ikke å ha noe med babyen å gjøre i det hele tatt :-)

Jeg startet med mørkebrun utflod på onsdag, og har det fremdeles. Fikk tidlig ultralyd, og fikk se et lite nurk med et hjertet som slo :-) Legen min sa at halvparten av kvinnene har blødninger i 1.trimester. Noen har faktisk skikkelig blødninger uten at det er noe galt med den lille. Så dette trenger ikke å gå galt.

Når det er sagt syns jeg det var dårlig pasientbehandling. Du skal slippe å bli henvist hit og dit.. og syns du burde få sjekket dette før november!! Er ikke bra for den lille at du er redd og bekymret.. dette bør en lege vite. Si at du er redd for at du har mistet, og krev en tidlig ultralyd.. da får du iallefall roet deg :-)

 

Og forresten - mensmurringer er helt normalt! Det er faktisk et graviditetssymptom i 1.trimester :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF stakkar det er ingen behandling å få, det er faktisk deres jobb å sjekke om ting er i orden!!

Enig med sukkerlinn er jo iallefall ikke bra å bekymre seg, legen burde vite såpass.....

 

Kjenner flere som har blødd i svangerskapet og av dem var det bare jeg som mistet så det er veldig vanlig og blø og det går jo bra med mange av dem..

 

Lykke til hos legen i morgen skal krysse fingrene for deg, så får du si ifra hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen din - jeg testet meg positivt på torsdag (det var på dagen fire uker siden siste mens, og jeg har vanligvis 28-dagers syklus med pluss minus på en dag eller to), men streken var veldig svak. (men igjen, det står i bruksanvisninga at den er positiv selv om den er svakere enn kontrollstreken). På lørdag hadde jeg brunaktig utflod, samme med søndag, og i dag blødde jeg bittelitt friskt også. Skremmende, men jeg velger å tenke positivt og håpe at det står bra til med spiren min likevel :)

 

Jeg pleier også å ha småblødninger i opptil en uke før mensen, så på den ene siden er jeg litt redd for at dette virker "for normalt" til at jeg virkelig kan være gravid, og på den andre siden tenker jeg med meg selv at det at jeg blør lett kanskje er et tegn på at jeg er en av dem som må regne med en del småblødninger i starten. Har nettopp vært til gynekolog for å undersøke nettopp de "utidige" blødningene, og hun mente at det ikke skulle være noe hinder for at jeg skulle kunne få barn, men at det heller tydet på at livmora mi blør "for lett" i forhold til "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ville bare si at sist jeg var gravid gikk jeg med brun utflod i 3-4 uker. Av og til var den lys for å så bli mørk og så lys igjen.

 

Er gravid igjen nå og har begynt med brun utflod. har vært på ul og der var den en liten bebis med bankende hjerte!

 

Det er vist slik at noen skal ha blødninger også... (selv om det er unødvenig dumt... )

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, for jeg hadde en bitteliten blødning sånn ca rundt da jeg skulle hatt mensen sist. den siste orntlige mensen hadde jeg for ca 6 uker siden... Ja, det trenger jo ikke være noe, men samtiden så bare føler jeg det på meg at det er noe galt... Kjennes ikke ut som puppene er like ømme idag heller... Men,men.. er det jo en SA så er det jo ikke noen vei utenom.. Fikk snakke med legen selv på tlf igår, og han skviset meg inn på en time helt sist på dagen, så han skal ha en liten stjerne i boka:) Det var sykepleieren i skranken som sa jeg ikke kunne komme inn før langt uti november... Jeg har forresten mer utflod idag, og det ser ut som den er litt mer brunrød... Kjennes også ut som jeg har litt mer smerter idag enn tidligere, så dette lover ikke godt... :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Tenkte jeg bare skulle svare på det siste innlegget ditt :-) Det at du føler at du har mistet er veldig mye psykisk. Akkurat sånn følte jeg meg også. Vet ikke om du leser mye innlegg her, men jeg var på ultralyd på lørdag og fikk bekreftet at jeg hadde mistet - da jeg skulle på utskraping på mandag fant de et bankende hjerte :D De dagene i mellom kjente jeg meg tom, magen var tom, kjente meg ikke gravid i det hele tatt - null symptomer. Da jeg sa dette til legen sa han at det antagelig bare var psykisk, og at symptomene ville komme nå som jeg vet at jeg er gravid igjen - og sant, i natt våknet jeg av intens kvalme ;-) Rart det der, men sånn er vi.. Ikke ta noen slutninger før du har vært å fått det bekreftet, men vær realistisk. Innse at du kan ha mistet, men innse også at dette stort sett går bra :-)

Jeg har forresten menssmerter og brun blødning samtidig nå.. så trenger som sagt ikke å være farlig :-)

Gi oss beskjed når du kommer fra legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for støtten:) Har tilbragt den siste tiden foran pcn og lest, trodde aldri jeg skulle bli så redd for det lille som vokser inni meg når det er så tidlig enda, men det er jeg gitt:)

Skal gi beskjed når jeg har vært hos legen jeg.

Takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig at de den ene dagen tror du har mistet og den andre dagen finner de hjertelyd sukkerlinn:) Kan ikke forestille meg hvordan det må føles! Er du langt på vei nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fyy, det var helt grusomt! Hadde det så vondt i de dagene.. men herre gud så deilig da jeg fikk høre at den levde som bare det :-) hehe.. Nå er jeg 6+6 egentlig. Men lillegull var litt midre en forventet, så blir nok satt litt tilbake når jeg skal på neste ultralyd :-)

 

Det er veldig merkelig det der.. en har kanskje bare visst om den lille i én uke, og allerede betyr den alt :-) Vi knytter oss veldig til den lille spiren vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er helt utrolig! Var hos legen isted, han sa det så ut som en truende abort, men samtidig kunne han ikke kjenne noe foster i livmoren min- har dere andre vært borti det? Han sa det kunne være sånn når man ikke har født før... Har veldig vondt idag, sånn som jeg pleier å ha første mensdag, men kommer fortsatt ikke noe blod, legen fant bare litt koagulert blod og litt brun utflod. Han kunne helidgvis ikke kjenne noe på eggstokkene mine heller (så det er mest sannsynlig ikke graviditet utenfor livmoren), men jeg ble sykmeldt ut uken med beskjed om å holde meg i ro.. Kjennes ikke ut som jeg er gravid lenger heller, puppene mine er helt normale (som forøvrig var det eneste tegnet jeg hadde i tillegg til murringen i magen), så jeg frykter at det kan være MA... Men jeg får bare ta en dag av gangen, har litt mindre smerter nå så vi får se:) Skal ta en ny test litt senere i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...