Gå til innhold

simo vs emmaljunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi klarer ikke bestemme oss...simo kombi eller emmaljunga edge!! noen som har gode og dårlige erfaringer med en eller begge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge og hadde ei svigerinne som hadde simo mens jeg hadde emmaljunga. Vogna hennes var helt lea løs og hoppe rundt da ungen rørte på seg.

I tillegg synes jeg ikke Simo sine vogner har forandret seg siden jeg hadde min for 9 år siden! Den er rett og slett kjedelig.

Kjøpte emmaljunga igjen nå. Var å så på simo, men det var IKKE et alternativ for meg. =D

Emmaljungan har masse finesser også. Vi kjøpte en

Mondial nå med fjærjustering på understellet. Ga ca 6200 norske hos Kattis - Strømstad i Sverige og da fikk vi med stelleveske. Man har litt større og bedre bag på emmaljungaen og man slipper å drasse rundt på både bagen og den andre sitte delen da de byttes om når det er tid for det. Dette gjør Emmaljungaen MYE lettere!

I tillegg kan du kombinere mer farger og understelle enn simo. Edgen for eksempel har minst 18 ulike farge kombinasjoner.

Håper dette hjalp litt.

Skrevet

Liker best Simo jeg da, syns de er best å trille. Men ville ikke tatt kombien, duoen er mye greiere!

Syns det er så mange som må stramme ofte på kalesjen på emmaljunga, den detter ned hele tiden.

Skrevet

Har hatt både Simo kombi og Emm. duo Edge. Er mest fornøyd med Simo uten tvil. Kalesjen på Emm. ble både slakk og falmet, så den måtte vi bytte mellom bag og sportsdel- og det måtte vi betale selv, var ikke reklamasjonsgrunn. Så var sittedelen mye kortere i Edgen- og frontbøylen er fastmontert så det ble trangt med pose. Bagdelen er super- men den bruker man jo ikke så lenge.

Har Simo uten kalesjestrammere, men den blir ikke slakk på samme måte- og er enkel å stramme.

Simoen finnes ikke falmet etter nesten 3 år, men Emm har nesten ikke farge igjen. Det er mine erfaringer.....

Skrevet

Jeg har alri hatt problemer med kallesjen?

Spørs kanskje hvor mye man drar den opp og ned? Gjør man det ofte vil dennok kanskje bli litt slakkerem, men det ble Simo kallesjen jeg hadde også. Litt vinlgete =D

Tror man må følge magen når det gjelder vogn jeg =D

Skrevet

Det går vel egentlig bare på smak og behag? For min del liker jeg desidert simo best. Dette pga utseesndet og hvordan det kjennes å trille den. Synes emmaljungaen er stygg jeg. Men noen liker mora og noen liker dattera. Kjøp den du liker best.

Skrevet

Jeg syns Simo har en tendens til å helle nedover med hodet, dette gjør at den lett velter også. Dette har vært en gjenganger på alle simovognene jeg har sett i barnehagen der jeg jobber og derfor har ikke jeg valgt den noen av gangene! Denne gangen har jeg valgt Emmaljunga City Cross:)

Men som sagt før en smaksak tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...