Gå til innhold

Smerter høyre side etter keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en nydelig datter for en mnd. siden ved hjelp av keisersnitt. Det var ikke planlagt, men ble bestemt etter at fødselen utartet seg som den første fødselen min og barnet ble da tatt med vakuum. Det var aldri fare for barnet, så det var ikke et " dramatisk" keisersnitt.

Var/ er i kjempe form, men sliter altså nå med smerter på høyre side over arret. Disse smertene kommer mest på kvelden. Har løftet både vogn ut og inn av bilen og barnesete med barnet i, handlet og støvsugd. Litt sviende smerter liksom!

Noen andre som har opplevd dette?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det er noen dager siden du skreiv innlegget ditt, men men...

Det jeg bare lurer på, fikk ikke du beskjed om å ikke løfte noe annet enn barnet de første 6-8 ukene? Jeg fikk den beskjeden, jeg hadde haste-ks uten komplikasjoner, men fikk fortsatt streng beskjed om å ikke løfte. Kanskje det kan være noe der? Du bør uansett høre med legen, mye skumle sammenvoksinger o.l som kan komme etter ks.

Uansett, lykke til! :)

Skrevet

kanskje ikke rart du har vondt i siden hvis du løfter både babyen og barnesete ut og inn av bilen + vogna........

man skal IKKE løfte mere enn hva babyen veier de første 6 ukene i allefall! og trenger du å handle og bære tungt da kan ikke mannen din gjøre det og ta husarbeidet så lenge til du er over de 6 ukene da kan du kanskje begynne å gjøre litt???!

synes du har fått dårlig informasjon på sykehuset hvis ikke legen har sagt at du IKKE skal bære mere enn hva babyen veier!

Skrevet

Jeg har stikkende sviende smerte i høyre side fortiden. ( Høygravid)

Jordmor fortalte meg at det er pga arret innvendig etter min blindtarmoperasjon for mange år siden.

Det kan høres ut som om ditt arr, kanskje er blitt strekt, eller grodd sammen feil. Da muligens pga løfting. Men for all del jeg er ikke lege, ta kontakt med fagfolk om du er i det minste tvil.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...