Gå til innhold

Vaginal fødsel i uke 29

Anbefalte innlegg

Hei! lurer på om det er noen som har født vaginalt i ca uke 29. Har en jente født i uke 27 fra før som er tatt med keisersnitt. Er i dag i uke 29+4, og ligger på sykehus pga premature rier. Regner med at jeg føder hvert øyeblikk (vaginalt) og lurer på om noen vil dele noen erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10709206-vaginal-f%C3%B8dsel-i-uke-29/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo

I januar 2007 fødte jeg en gutt i uke 29+6. Jeg startet med rier som de ikke greide å stanse.

Fødselen gikk veldig fint. Jeg har to barn fra før og det er dessverre like vondt å føde en som var mindre. Vel egentlig var han vel ganske stor ( 1680g) i forhold til hva vi fryktet.

Jeg hadde bedt om epidural og fikk dette. Egentlig ikke på grunn av smertene men pga av den psykiske belastningen det var å skulle føde en fortidlig født baby.

Selve utpressingen gikk veldig greit og det var helt overveldende og fantastisk å se han da han kom ut. Han var så fantastisk. Det først han gjorde var og tisse så da så vi at det var i orden. Dette var aldri noe stresset situasjon, takk og lov. Når han hadde kommet ut fikk pappaen klippe navlestrengen og så tok de han med for å undersøke han. Rommet var fyllt av helse personell. Alt var strålende og han fikk 10 på apgar ( stolt) Det hadde de visst ikke opplevd på så tidlig fødte før. Så kom de bort til meg med han før de tok han med opp på intensiv i kuvøse.

Jeg sitter bare igjen med positive opplevelser av denne fødselen men den gjorde veldig store inntrykk på meg følelsesmessig. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på den store dagen.

Jeg ønsker dere masse lykke til. Skal krysse alt jeg har for dere.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...