Gå til innhold

Sånn ca. hvor lang tid tar det fra utbrudd av vannkopper til de er tørket inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er man ikke smittsom lengre?

Fortsetter under...

Skrevet

de sier det tar 1 uke fra man begynner å få prikkene, til utslettet begynner å tørke ut. og når det begynner å tørke ut er man ikke smittsom lenger..

man er jo også da mest smittsom i den tiden fra man er smitta til det bryter ut da.. så man vet jo ikke at man er syk engang..

Skrevet

Hei..

Vi har akkurat hatt vannkopper i huset, og her tok det 7 dager fra første vannkopp ble oppdaget til alle var tørket inn på lillejenta vår, hun hadde flest vannkopper av de to små mine..

Det er nok veldig forskjellig hvor lang tid det tar, men de sier vel i gjennomsnitt 6-10 dager.. Noen får jo nesten ingen kopper, mens andre får masse røde prikker.. Det kommer jo også nye vannkopper i et par tre dager, så de siste vannkoppene som kommer er ofte de som tørker inn sist..

Lykke til om dere har fått vannkopper i huset, det er slitsomt men godt de små får det når de er små:-)

Skrevet

Ok, hadde dere tatt sjansen å fått besøk av en gutt neste onsdag? Han fikk utbruddet i går. Har ikke lyst til at jenta mi på 9 mnd. skal bli smittet enda.

Skrevet

Som i onsdag neste uke? Ja, uten problemer.

Men om du mener om to dager hadde jeg nok kansellert.

Annonse

Skrevet

Ja, om "over en uke onsdagen". Hehe, da sier jeg ja til besøk da.

Hadde vært pinlig om jenta mi fikk vannkoppene nå. Spørte helsesøster for noen uker siden om det var greit å utsette henne for smitte nå, og hun mente det var best å vente noen år.

Skrevet

Jeg snakket med en barnelege en gang som sa at ungen bør helst være året før den blir syk av vannkopper. Og ikke skal man drive på med smitteringer heller, fordi vannkoppesmitten blir sintere for hver som får den.

Jeg ville safet den og sagt nei takk til besøk. Men velkommen tilbake neste år (neida, gjerne litt før, men med god klaring)

Skrevet

Mener du at den blir sintere for den som blir smittet av den som blir som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen som blir smittet av den igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...