Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Er det bare pakistanere og svarte, eller er svensker og franskmenn også utlendinger? isåfall vil jeg tro denne statistikken over hvor mange kriminelle utlendinger som sitter i norske fengsler er misvisende. det er sikkert ikke bare pakistanere for å si det sånn. noen som kan oppklare dette med litt vitenskap?
~sjiraff~ Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det inkluderer nok alle som ikke er norske statsborgere, altså også svensker, dankser og andre fra vestlige land.
Gjest ->>- Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 I statistikkene til SSB mener jeg å huske at en utlending er en person med utenlandsk statsborgerskap. En innvandrer er en person bosatt i Norge som enten er født i utlandet (uten å være barn av norsk statsborger) eller født i Norge av to foreldre født i utlandet (uten å være norsk statsborger).
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 var det jeg også mente. hvorfor kommer folk med "utlendinger opptar norske fengselsplasser" når de promoterer rasismen da? og når det faktisk bare er svarte og muslimer de har noe imot? kanskje de skal være rasister mot engelskmennene, danskene og svenskene også da,. hvis dette argumentet skal holde mål.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 alle som ikke har statsborgerskap i NOrge er utlendinger
Tally Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Denne er litt gammel, men var den første jeg fant: http://www.ssb.no/straff/arkiv/art-2002-07-01-01.html Et utdrag: Ni av ti var norske 21 500 straffereaksjoner, det vil si 9 prosent av reaksjonene i 2001, gjaldt utenlandske statsborgere. Mellom 3 og 4 prosent kom fra andre nordiske land, like mange kom fra andre land i Europa, mens 1 prosent kom fra Asia og i underkant av 1 prosent fordelte seg likt på Amerika og Afrika. I forbindelse med 750 straffereaksjoner er det kun opplyst at gjerningspersonen er utenlandsk uten at statsborgerskap kan spesifiseres nærmere. Utenlandske statsborgere må ikke forveksles med innvandrere, idet mange innvandrere har norsk statsborgerskap, mens en utenlandsk statsborger ikke behøver å være innvandrer. (Det samlede antall reaksjoner var i overkant av 239 000 – 35 000 forbrytelsessaker og 204 000 forseelsessaker. )
Tally Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Glemte å ta med dette: 43 prosent av forbrytelsessakene gjaldt narkotikakriminalitet, og 86 prosent av forseelsessakene var brudd på veitrafikkloven
Northernlights Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er en utlending. En utlending er kort og godt en person som oppholder seg i et land han ikke er født i,etter min mening. Mne det kan sikkert diskuteres opp og ned i mente...
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for god info!!! haha, der har jeg noe å slå i bordet med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå