endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hei er det noen som vet hvor lang tid det tar fra man søker til man påbegynner forsøket på riksen?
rakkerunge Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hei! For oss tok det ca et halvt år inkludert den måneden de hadde sommerstengt i juli. Søkte ca 1. april og var til forsamtale i midten av september. Fikk så starte opp med spray i første syklus - i begynnelsen av oktober. De sier selv på Riksen at de har korte ventetider akkurat nå slik at folk ikke trenger å vente med å komme i gang etter at de har vært inne til forsamtale. Men jeg vet ikke om det betyr at tiden fra søknad til forsamtalen er blitt kortere. Ofte tar det noen måneder uansett hvis Riksen ønsker at du/dere skal ta noen ekstra undersøkelser. Jeg måtte feks gjennom en lap i løpet av de seks månedene. Håper du snart er i gang!
endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 ok:) takk for svar. Vi har akkurat fått vite at mannen min har dårlige svømmere, så vi skal ta blodprøver for så å bli henvist til riksen sa gynekologen....hun sa at akkurat nå var det veeeldig kort ventetid på riksen.. men jeg synes jo at evt seks måneder ikke høres så kort ut da.. noen flere med erfaringer fra riksen?
rakkerunge Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Enig i at seks måneder (fem effektive da!) ikke høres så kort ut, men da vi søkte i april, ble vi forespeilet ni måneder, og da virket det plutselig veldig kort med seks måneder Og altså fullt mulig at det går enda kjappere nå.
endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 sant nok: ) men man er jo så utolmodig at enhver ventetid er for lenge...
Maddicken Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg var til Riksen i begynnelsen av sept og har nettopp tatt en Lap der så ventetiden for meg var veldig kort.... og det var bare vanlig rutine...
endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2007 ok.. må man ta lap i forbindelse med prøverør?
Maddicken Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 man må sjekke så egglederne ikke er tette hvis man ska kunne bli gravid på vanlig måte... Dere skal vel ikke begynne på prøverør med en gang?
endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vet bare det som min gynekolog sier til meg... Har i forkant tatt innvendig ul, gått på pergo, sjekket eggløsning gjennom blodprøve og så har mannen min fått konstatert dårlige svømmere. Da fikk vi beskjed fra gynekolog at vi skal ned og ta blodprøver for så å bli henvist til riksen for prøverør....mer sa hun ikke...derfor spurte jeg!
Kick80 Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Du må sannsynligvis ha lapraskopi før du får prøverør (for å se på livmora, sjekke om du har endometriose og cyster etc.) Det kan hende dere får tilbud om inseminering også, men det kommer litt an på hvor dårlig sæden er. (Den må være høvelig normal.) Ventetiden på prøverør er veldig kort nå. Du trenger bare ta blodprøver og vente på time (og evt lap). Det kan ta et par måneder å få time til forsamtale, men etter det er det ikke så lenge å vente. (Men nå kommer jo jula snart, så...) Jeg har nettopp vært på Riksen selv. Skal sannsynligvis prøve inseminering før det evt blir prøverør. Det går i alle fall fortere nå enn det har gjort tidligere. Lykke til!
endelig bolle i ovnen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for alle svar:)
LilleVakreAnna Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Mannen min har dårlige svømmere og jeg slapp lap på RH. Vi fikk tilbud om forsamtale for å sette i gang med prøverør bare 3 uker etter vi sendte søknad. Håper du slipper å vente så lenge, sjøl om "et par måneder" høres kort ut for mange, veit jeg kjempegodt hvordan det er å være DRITTLEI alt som har med venting å gjøre når det gjelder dette her. Lykke lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå