Gå til innhold

HJELP!!!Haster og trenger råd......

Anbefalte innlegg

Jeg var idag på Ullevål etter en henvisning fra AHUS på fredag pga utvidet nyrebekken og lyse tarmer.

Ullevål sa i dag at det kan skyldes kromosomfeil,mens AHUS sa noe helt annet(kunne øke faren for urinveisinfeksjon på babyen og evt en operasjon senere).Ullevål sa at de ikke kunne se noe galt med nyrebekken,men at tarmene var lyse.Men igjen sa de det kunne skyldes blødninger jeg hadde for 4 uker siden.At babyen har svelget blod.Ullevål har en sånn greie at de må ha 3 ting å utsette for å være ganske sikre på at noe er galt med babyen ang kromosom,jeg hadde først 2,men ble 1 idag som dem kanskje og hadde en god forklaring på(tarmene).Med 2 er man i en gråsone.Jeg har nå fått tilbud om fostervannsprøve,men vet ikke om jeg tørr å ta sjansen på det med 0.5% større sjans for spontanabort.Men vil jo gjerne ha svar og.Venter en gutt og vet sjansen er større for feil på gutter enn jenter.

Så det jeg trenger råd på(må svare på onsdag)er hva dere ville gjort i en slik situasjon og om noen eller noen dere kjenner har opplevd det samme.....HÅPER INDERLIG PÅ SVAR FØR ONSDAG.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10707832-hjelphaster-og-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Selma!

Skjønner det er vanskelig, men det er jo ikke sikkert det er noe feil og da kan det være godt å få tatt den fostervannsprøven - så slipper du unødige bekymringer. Det er jo veldig liten sjanse for at noe skal gå galt, bare 0,5 % som du skriver. Eller snu på det; 99,5% sjanse for at det går bra! Jeg har faktisk selv hatt sommerjobb på den avdelingen på Ullevål som tar og analyserer fostervannsprøver. Ganske sikker på at de ikke ville ha noen betenkeligheter med å ta prøven.

Så mitt råd blir å ta prøven, så slipper du unødige bekymringer resten av svangerskapet - det er enda lenge til mars!

Lykke til;-)

Hei

Skjønner at du er fortvilet.

Jeg kjenner en som har tatt morkakeprøve og det er visst enda større risiko. Det er så veldig liten sjanse for at det går galt, så istedenfor å gå å grue deg og være spent til mars så kan du få det overstått nå.

Lykke til med deg! Uansett! Klem

Hei.

Uff det hørtes vanskelig og vondt ut. Jeg tror jeg uansett hadde valgt å ta denne prøven. Som nevnt av andre er det 99,5% sjanse for at det skal gå bra. Tenk om du ikke gjør det og går og uroer deg i 5 mnd til. Det er hverken bra for barnet eller deg.

Kromosomfeil kan føre til omfattende skader og jeg synes det er viktig at du har mulighet til å ta et bevisst valg.

Lykke til! Håper alt ordner seg for dere begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...