Stadig optimist :0) Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Er ganske overvektig, og har nå sendt en søknad på slankeoperasjon. Men det jeg ønsker er å bli gravid før den operasjonen (er lang ventetid, og en må vente en stund til etter operasjonen med å bli gravid) Legen min anbefalte meg veldig å vente til etter operasjonen pga komplikasjoner i svangerskapet, og at det blir lettere å bli gravid. Er det mange av dere som har opplevd at det vanskeligere å bli gravid, og mye komplikasjoner under svangerskapet? Takk for svar =0)
Ranveig R Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Eg har ikkje hatt problem med å bli gravid (1. forsøk med førstemann, 4. forsøk denne gongen) og har heller ikkje hatt nokon alvorlege komplikasjonar i svangerskapene. Det har berre vore "vanlege" småting (som kan vere irriterande nok, for all del!) som småblødning, kvalme, oppkast, bekkenløysing - aldri noko farleg. Men så er eg kanskje heller ikkje av dei aller største, var denne gongen 96kg (174cm) då eg blei gravid.
Wenche77 Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg ble gravid før første forsøk, så ingen problemer her heller. Det som kan skje hos nokså overvektige kvinner er at de mister eggløsningen. Kan ikke så mye om det, men tror det er en sentral årsak til at overvektige kan slite med å unnfange. Teoretisk sett har overvektige større sjanser for en del komplikasjoner i forbindelse med graviditet, men hvis du spiser sunt og holder deg i bevegelse under graviditeten, så går det som regel helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå