Gå til innhold

Vet dere om piercing og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt piercing i begge brystvortene i noen år nå.

Tok dem ut for cirka en måned siden,nå er jeg 2 1/2 mnd på vei.

Vet dere om ammingen fungerer normalt når man har hatt i begge brystvortene? Har termin 20.mai:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

JA vet alt om piercing og amming! To av mine venninder, samt meg selv har hatt piercg i brystvortene. Jeg bare i den ene da vel og merke! MEN desverre (piercerne sier at det ikke skal ha noe å si, BULLSHIT: For de skal bare tjene penger) så har det mye å si på ammingen. Jeg kunne ikke amme med den ene puppen jeg hadde hatt piercing i pga arrvev og dritt. Og mine to venninder som hadde i begge, ammet ikke i det hele tatt nettopp pga dette. Det kan jo være indiviuelt og kommer an på hvor mye arrvev som tetter for melkekanalene men....Surt men sant, er er ikke blid på piercerne som sier at piercinger i brystvortene ikke har noe å si. Hvis dette er sant, så har både jeg og vennindene mine vært ho tre vidt forskjellige dårlige piercere!:(

Skrevet

Men får man ikke forgiftning eller noe hvis man ikke får melken ut ved å amme?

Skrevet

det jeg har hørt fra jordmødre er at det er veldig individuelt..noen kan amme som normalt,og andre vil ha et problem og evt kan ikke amme. Det eneste man kan gjøre er å ta de ut så tidlig som mulig og håpe på det beste..

man vil ikke få noen slags forgiftning nei...om man ikke ammer ,selv om puppene har startet produksjon, vil det gå tilbake til seg selv over kort tid. på samme måte som mange mister melken tidlig...er ikke noe å bekymre seg for.. :)

Skrevet

Jeg har hatt piercing i den ene puppen og det gikk kjempe fint å amme, faktisk bedre fra den enn fra den som jeg ikke har hatt det i!:)

Skrevet

Jeg hadde i debn ene puppen, og tok ut da jeg ble gravid. Merka ingenting i forhold til amminga, fungerte kjempefint:)

Skrevet

Må jeg ta ut piercringen?

ånei.. vil ikke

Skrevet

ehm..ikke så frekt ment som dette kan høres ut,men hadde du tenkt å la ungen din sutte på piercingen din??nu må du gi deg altså..

har du derimot tenkt å ikke amme pga piercingen din så trenger du ikke ta den ut...enda...mange vil derimot være plaget etter hvert med den så de vil ta den ut uansett,men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...