Gå til innhold

Planlagt keisersnitt på SUS?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har fått innvilget planlagt keisersnitt på SUS på grunn av fødselsangst eller tidligere traumatisk fødsel? Hva snakket dere om på samtalen?

Jeg skal dit på fredag og ha samtale med jordmor og fødselslege. Har utviklet skikkelig fødselsangst i løpet av de siste månedene, og ser ikke for meg at jeg kan føde vaginalt. Dette er baby nr.2 for meg, og forrige fødsel opplevde jeg som veldig traumatisk. Den endte med hastesnitt. Trodde virkelig jeg skulle dø under fødselen. Har termin i slutten av desember. Aner ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får innvilget keisersnitt denne gangen... Gruer meg så utrolig mye til fredag :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10706857-planlagt-keisersnitt-p%C3%A5-sus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei:)

Jeg har nylig hatt planlagt KS på SUS. Var på samtaler i mai og jeg husker at jeg synes det var veldig skremmende.. Men det gikk fint.

Jeg har ikke engang født før men fikk innvilget pga fødselsangst grunnet tidligere overgrep.

Det er hardt under samtalene..husker at jeg hadde bare lust til å gråte å trygle dem om å gi meg den tryggheten jeg trenge med P KS.

Jeg traff på en hyggelig jordmor som heter Ingunn. Briller, stort krøllete hår, hehe. Hun er snill hun men du må være bestemt når du forteller at du vil ha KS å ikke ha et snev at tvil. Tror det er ganske viktig.

Jeg tror du får lett innvilget når du har hatt en traumatisk førstefødsel og når du i det hele tatt vet hva et KS er. Får det er jo ingen lett løsning det heller.

Tror at de var ganske strenge med meg fordi jeg er så ung, å at de ikke ønsket å skjære i noen som ikke er blitt skjært i før, om du skjønner.

Jeg tror det blir enkelt for deg,bare du er bestemt!!

De vil forstå deg og de er veldig greie der oppe.. Misunner deg nesten jeg..hehe. Det er slik fantastisk opplevelse det hele..

Historien min fra SUS ligger inne på tråden til SusyQ, om alle KS opplevelsene. Min er Meg&babyen.

Lykke til.

Tusen takk for svar :-) Gruer meg veeeldig til fredag! Skal prøve å være veldig bestemt. Egentlig vil jeg bare insistere på at jeg ikke går derfra før jeg får innvilget ks. Tror det seriøst er mye bedre for meg med ks enn vaginal fødsel. Fikk til og med livmorinfeksjon etter hastesnittet forrige gang og lå 9 dager på barsel med sterke medisiner og var veldig hjelpesløs. Likevel føles det bedre å holde ut noe sånt enn de 17 timene jeg lå før hastesnittet. Høres sikkert rart ut, men sånn føler jeg det! Har jo opplevd ks før, men denne gangen håper jeg på en litt roligere operasjon og litt mindre dramatikk enn forrige gang.

Skal gi beskjed her inne hvordan det gikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...