Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det blir ca halvannet år mellom våre to, og jeg er på jakt etter vogn. Jeg vingler mellom Phil&Teds og OTH, med en stor knapp på sistenevnte.

På OTH er det eneste å utsette på den (foruten prisen) at jeg må trille dobbel vogn selv om jeg er ute med bare en. Kommer til å gå mye tur når største er i barnehagen.

Når det gjelder P&T er jeg skeptisk til ett barn må se i ryggen til den andre, samtidig som den virker åpen og kald for minsten (termin i des.).

Jeg trenger sårt dobbel / singel? samt anbefalinger på merker, også andre enn disse to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Phil and teds er veldig lun for babyen når eldste sitter foran, fjerner du søskensetet bør du sette på storm/regntrekket så den blir lunere, eller er den lite lun som babyvogn på lange turer ute. Inne på shopping er den derimot super =)

Det er ikke noe problem her at mini ser i ryggen på broren. Nå ligger han og har leker festet "bak" hos seg, og han har utsikt rett opp på meg som triller. Han liker seg der. Når han skal sitte og må flyttes ned bak tror jeg heller ikke det er noe problem, for de har veldig god utsikt til sidene. Det gjør det bare litt lunere at det sitter noen foran.

For meg har det vært helt supert å bruke denne vogna, den er så lett å trille, kommer fram over alt og har synes det var veldig ok å kunne sette igjen storebror og søskensete i bhg og trille videre på tur. Men nå er min yngste født i juni, så da gjorde det ikke noe at vogna ikke var så lun uten storebror foran. Har også brukt vogna utrolig mye til barna hver for seg, genial å ha med på shopping med lillebror.

Det blir jo en avveiing om hva som blir viktigst for deg.

P&T er jo ikke så egnet om begge barna skal sove mye i vogna, men en kort blund går greit.

OTH kan jo begge sove godt, og du har større variasjonsmuligheter for å tilpasse rygginstillingene etterhvert som minsten vokser til. Men vær obs på at når minste har vokst ut av bagen så har du ikke lenger mulighet til full liggestilling på oth (men er jo ikke sikkert det gjør noe).

Skal du trille mye er det jo ikke noe særlig å trille dobbel vogn når man ikke må, men du kan jo ha en enkeltvogn til babyen i tillegg og bruke denne når eldste er i bhg.

Mange butikker er det kronglete å komme seg fram på, selv om oth er forholdsvis smal dobbelvogn. Går du mye der er P&T mye bedre. Er du mest ute i naturen er sikkert oth like bra.

P&T er dobbelt så lett som OTH, og det er tungt å trille med to barn + div klær og utstyr.

Du har mindre aldersforskjell mellom ungene enn jeg har, du kommer sikkert derfor til å bruke søskenvogna lenger enn meg.

Da kan det være greit å tenke på at når minste skal opp og sitte har P&T ganske rett rygg på søskensetet, også det som kan legges litt bakover. Når mini skal sove bør h*n derfor opp i hovedsete, og da blir det å bytte på barn og sette søskensetet opp foran mens minste skal sove under. Kjapt gjort å kun bytte plass på setet, mer styr at barna skal fram og tilbake. God grunn for å velge OTH.

Det er det jeg vet om forskjellen på disse to vognene, håper du ble litt klokere =)

Tfk joggster twist får forresten mye skryt, kan jo ta en titt på den og.

Skrevet

Mente selvsagt tfk twinner twist

Skrevet

Heisan tutta&gutta!

Tusen takk for mange gode råd og tips. De kommer godt med.

Sitter her og lurer på om det kanskje er like greit å kjøpe to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...