Gå til innhold

Da var første legebesøk over ;)

Anbefalte innlegg

Hei hei,

da har jg vært hos legen, fyldte ut svangeskaps papirer, målte høyde og 06.06.08 som jg hadde regnet ut selv og legen mente det stemte. Hun ville ikke prøve å finne hjertelyd før jeg er i uke 13. Fikk ny time da. Var første gangen min hos denne legen, siden jeg ikke har bodd her så lenge, men hun var veldig koselig ;)

Samboer var også med og det syns hun var bra.

Skal til ny time igjen i begynnelsen av desember og i februar.

Ul får jeg ikke før uke 19 ca. lenge å vente.. men det er visst ikke bra for barnet med så mange ul.

Fortsetter under...

gratulerer med vel overstått første legetime :)

er dette din første???

det de sier ang at ul ikke er bra for barnet er vel hipp som happ...

de som mister mange ganger får tilbud om ekstra oppfølging noe som kan tilsi at man kan få ul hver uke... over en periode...

men om du ikke har opplevd noe slik så holder det med den ordinære ul i uke 19 :)

masse lykke til og imorra er det min tur til legen for første gang :)

Heisann! Siden jeg ikke vil ha min fastlege lenger (fordi det er en gammel mann som jeg aldri har hatt kjemi med), så valgte jeg å gå til privat jordmor. Det var så hyggelig, og absolutt vært å betale litt for. Jeg fikk ultralyd (innvendig) da jeg var 6 uker på vei, og fikk se hjerte slå som bare det. Fikk beskjed at det absolutt ikke var farlig. Skal tilbake i desember :-) Trodde egentlig jeg var 7 uker på vei, men etter å ha målt størrelsen var jeg en uke mindre. Har nå termin 2. juni og er i min 9ende uke :-)

Må si det er så kjekt og nytting med å lese disse innleggene!

Lykke til alle sammen

jordmora jeg gikk til med vesla hadde ikke ul... men var bare noen min unna sykehuset om jeg trengte det noe jeg heldigvis ikke trang :)

hørte hjertelyden til vesla når jeg var 10 uker jeg... vet ikke hvorfor noen må vente lengre enn andre, men det er vel fordi da er de sikre på å finne den...

lykke til videre i sv.skapet iallefall og kose deg masse :)

Hei!

Jeg har også vært hos legen, og det var en positiv opplevelse. Følte med veldig tatt vare på, og graviditeten ble med et mer virkelig. Vi målte vekt, fylte ut helsekort, tok generell prat, spørsmålsrunde, og fikk alternative medisiner til allergimedisin jeg tar.

Skal tilbake om et par uker igjen for GU og mer prøver

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...