Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 varmet en flaske mm igr. Gutten ville ikke ha det? må det kastes da? eller kan det settes i kjøleskapet igjen?
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 No ammer ikkje eg, men da eg ammet i fjor fekk eg beskjed om å ikkje bruke opp igjen det som er varmet. Så eg hadde kastet det.
trollet66 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 det må kastes ja!!! Alternativt bruke det i badevannet!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 I bade vannet? hva er det bra for?
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg fikk beskjed av jordmor på sykehuset at vi kunne varme opp melk 2 ganger (ikke mer). Dette gjelder kun melk som har vært i kjøleskap, altså ikke fryst melk.
trollet66 Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 mm i badevannet er godt for bl. tørr hud
trollet66 Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Skal kjøleskap melk varmes to ganger, ville jeg i så fall ikke latt det stå lenge på kjøl etter første oppvarming.... Tror ikke jeg ville gjort det uansett.... Mye bedre å ha flere småporsjoner slik at baby spiser opp alt, og så kan man heller varme mer om nødvendig......
LaPaysanne Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg fikk også beskjed om at det ikke kunne varmes opp igjen, så det jeg gjorde mens jeg fullpumpet var å helle melken over på en liten, forvarmet ståltermos når småen plutselig ikke ville ha mat likevel. Så brukte jeg den når han ble sulten igjen. Dette er sikkert ikke helt "lov" det heller, men jeg gjorde dette i flere måneder fra småen var ca 15 uker, og opplevde ALDRI noe trøbbel med det. Var imidlertid svært nøye med å vaske termosen godt og skylle den i kokende vann, og den ble aldri brukt til noe annet enn morsmelk. Varmet også opp melk og tok med på termos når vi trillet eller skulle på kafé, biltur e.l. Funket kjempefint. Rask servering, og slapp styret med å frakte melka i kjølebag og varme opp i vannbad mens småen sutret. Ha kokende vann på termosen slik at den blir varm før du har oppi melka, så holder den på temperaturen lenge.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg blir seriøst gretten på jordmor dersom det hun sa ikke stemte. Hun er forøvrig en av de mer kjente amme-ekspertene i landet..... hmpff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå