Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hadde en aldri så liten omgang med dildo i går. Gjorde faktisk litt vondt. Er dette noe jeg brude unngå ? Altså min lille med hjelper ... Ble også tatt bakfra , å det var heller ikke noe behageligt...... Er i uke 30 , hvorfor er slikt vondt nå?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det anbefales at man unngår å bruke dildo innvendig når man er gravid. I alle fall med vibrering. Årsaken er at det kan sette i gang kynnere/rier, hvis jeg husker riktig. Man blir også tørrere gjennom svangerskapet, og det kan være årsaken til at du ikke syntes det var ok å bli tatt bakfra? Har dere prøvd glidemiddel? Det fungerer veldig bra for oss! Ellers er det vel ikke så rart at man ikke har like stor glede av sex nå, så langt ute i svangerskapet. Jeg føler meg i alle fall som en prustende hval på land når jeg ligger i sengen! )
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 dildo er ikke farlig ,men det skal jo ikke gjøre ondt sa da burde du være mer forsiktig iallefall. elsker litt "røff" sex selv men prøver å være forsiktig når jeg er gravid uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har lest at man ikke skal bruke dildo innvending mens man er gravid, et eller annet om at det kan skade hjernen eller hjertet til babyen. Husker ikke helt hva det var men det var i allefall ikke bra for babyen!
*1+1=2 små* Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 så lenge den ikke er vibrerende er det jo som å ha sex...så tviler på at det skader hjernen til ungen!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 det er ikke dildo en ikke skal bruke,men vibrator.mange dildoer har ikke vibrasjon engang. stor reportasje om det i gravid januar 2005.der står det"det er ingen grunn til å legge vekk vibratoren nå.hvis du fortsatt har lyst til å bruke den.men når du er gravid bør du ta noen forholdsregler når du bruker den.både louise silverskiøld og siri von krogh mener det er helt trygt å bruke sexleketøy når man er gravid.det er ikke skaelig og ha samleie når du er gravid.på samme måte er det ikke skadelig å bruke vibrator eller dildo hverken inni skjeden eller utvendig.men kvinner som har ftt beskjed om å avstå fa samleie eller orgasme forde de er i risiko for å føde for tidlig må ikke gjøre dette.vibrasjoner i skjeden kan føre til sammentrekninger som kan bli til rier.kvinner som har hatt blødninger skal heller ikke bruke det.noen mener vibrasjon kan forstyrre fosterets hjerteld,stemer det?-nei sier siri von krogh.det er nok bare en myte." det var det som sto i bladet.og siri von krogh er den jordmoren som er her på bim
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Sant! Det står ikke om det er vibrerende eller ikke her. Jeg har også hørt at man ikke skal bruke vibrerende fordi det kan skade babyen, men så lenge det ikke er det så blir det jo som vanlig sex som du sier. Da er det vel ikke så greit å kunne si årsaken til at det gjorde vondt, men det er det jo i grunn ikke uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Er ikke alle som syns sex er så behagelig lenger når det nærmer seg slutten av svangerskapet av forskjellige grunner. Dersom du vil ha et konkret svar på hvorfor det ble vondt for deg så burde du spørre jordmoren eller legen din.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Her er det snakk om DILDO , ikke vibrator. Ikke noe vibrering her..MEN det er en G-punmktstav- lurte på om det kunne ha noe å si?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 jeg skrev rett av bladet på innlegget over her og som d ser sier til og med siri von krogh at det ikke gjør noe hvis det ikke er noe spessielt som tilsier at du ikke skal ha sex i det hele tatt.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Dildo kan man bruke men uten vibrering. Vibrator skal man ikke bruke innvendig under svangerskap. Man skal også være forsiktig med G-punkt stav pga måten den er formet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå