Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 hei har hatt små blødniner siden fredag morgen, og har fått time hos legen i dag. jeg lurte på om man kunne få tidlig ultralyd, men det sa de at det gikk ikke så tidlig...eneste de kan gjøre er å ta blodprøve i dag, og en ny om fem dager.... er 7+3
ballblom Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det er bare tull.. jeg er 6+5, og var på ultralyd idag. Ingenting i veien for å se et foster på denne tiden. Syns det er dårlig behandling av pasienter hvis de lar deg vente...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 Tror legen min er av den formening at når det er så tidlig er det såpass stor sjangs for at det skal gå galt, så det er ikke noe poeng i å bruke mye tid på det....kjenner at jeg ikke er helt fornøyd med den innstillingen, man vil jo gjrne bli tatt alvorlig, og dette er viktig for meg... men det eri kke så lett å bytte lege når man ikke vet om de andre er bedre...
silje-her Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 syns du skal bytte lege jeg, eller i det minste forlange ultralyd. de andre kan vel ikke være værre? og er du ikke fornøyd så sier du det og bytter igjen.
ballblom Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg syns iallefall at du skal si ifra til legesenteret at du syns det er dårlig behandling.. Når man er redd og lei seg, så syns jeg legene bør være noen du kan stole på. En ultralyd tar 10min, og det er verdt tiden for å berolige en fremtidig mamma. Det går hardt utover den lille at mammaen er urolig.. Mas på de, og si at du skal ha ultralyd!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har tenkt å forlange ultralyd. men, jeg har akkurat byttet til denne legen, da min tidligere lege er 14 mil unna, det blir jo litt upraktsik nå fremover... ellers tenkte jeg å gå mest til jordmor...får se litt hvordan det går i dag...
ballblom Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Gjør det.. greit å ha en lege i nærheten også. Men stå på ditt, og si at de fleste andre gir tidlig ultralyd ved blødninger. Jeg kunne faktisk bare ringe legesenteret jeg går til, og si at jeg var bekymret. Så fikk jeg time til ultralyd dagen etter.. syns det er mer riktig behandling av pasienter. Når har du time?
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2007 takk for tilbakemelding. har time i dag kl 14:30. fått beskjed om å ta det rolig så lenge, så jeg sitter litt foran pc`n men ligger mest på sofaen.
ballblom Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vet hvor vanskelig det er å ta det rolig når man sitter slik å venter... :-( Vanskelig å tenke på noe annet enn det lille nurket. Dette går sikkert fint! Halvparten blør i starten av svangerskapet, så ikke engst deg for tidlig :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har hatt noen blødninger, og har derfor ikke meldt meg inn her ennå. De vet fortsatt ikke om det går bra, så jeg ser det an litt. Jeg fikk en stooor blødning, og den første beskjeden jeg fikk var bare å ta det rolig. Hun mente at siden det var så tidlig var det uansett vanskelig for henne å se om det var liv eller ikke. Men jeg dro på legevakta på kvelden, og da ble jeg sendt på sykehuset samme kveld. Der tok de ul`er nesten hver dag for å se om det utviklet seg, itillegg til å måle hcg. Etter ca en uke turte de å si at det fortsatt er utvikling, og at jeg nå bare må vente å se om spiren klarer seg til alt blodet er ute. Så jeg hadde tatt kontakt igjen for å få ul, for de kan se. Lykke til!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2007 Har vært hos legen nå. Han ville ikke sende meg på ultralyd, men fikk henvisning... så kjente han litt på magen min, og nå skal jeg til ullevål i ettermiddag... da går det jo fort, men han var redd det kunne være utenfor livmoren... krysser fingre og tær..
ballblom Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Så fint at du får komme på ultralyd iallefall.. dette går nok fint :-) Fortell hvordan det går når du kommer tilbake! Vi krysser fingre for deg vi også!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2007 Har vært på ul, de kunne ikke se noe annet enn at jeg var gravid... tok blodprøve, og skal ta en ny prøve på torsdag. Så blir det ny ul neste uke. Så jeg krysser fingrene
Nanna:-D Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Hei... Vet at tiden du er inni nå ikke er lett. Men som det er sagt tidligere her. Mange blør, og mange av de går det bra med!!! Man kan se fosteret på ul fra uke 5 (det gikk i allefall på meg). Hjerteaktivitet kan man noen ganger se fra uke 6. Men du, husk på at jm kan henvise deg til ul på sykehus. Det fortalte i allefall min jm til meg... Masse lykke til framover!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå