Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Tåler badefliser, badefuger, silikonfuger, armatur etc salmiakk? (Krangel her).
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg veit ikke, veit bare at man får vondt i nesa av den. Men det er sikkert noen her som skurer hyppigere enn meg.
Dronningen! Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Ja salmiakk kan brukes på de tingene du nevner. Men salmiakk skurer ikke, det løser opp fett, såper og kalk. Husk god utlufting!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Hva med glansen som jeg antar er i de fleste baderomsflis - utfra lukta jeg husker fra heimen skulle jeg tro at det omtrent etser vekk et lag av flisene? Jeg synes salmiakk er skummelt.
Dronningen! Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har alltid brukt salmiakk i vaskevannet på flisene. Har aldri hørt at det tar glansen fra flisene, men det kan jo hende....
Nitte Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Tror det skal mye til for å ta glans i fra fliser, men husk at malte og lakkerte overflater mattes av salmiakk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Takk for svar alle sammen - og takk til sug lut som stilte noen ekstra spørsmål, så slapp jeg! Jeg vant krangelen, forresten.
Dronningen! Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Bare hyggelig! Men hvem kranglet du med?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Mannen selvfølgelig. Trenger du spørre? Han trodde alt ble ødelagt,men det var nok mest fordi han ikke likte lukta.
Libido- Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Bruker folk salmiakk til å vaske enda altså? Bruker bare litt klor + vanlig vaskesåpe på badet jeg.
Nitte Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Salmiakk=obligatorisk på kjøkkenet! Kjøkkenvifta, f.eks. ;-) Men ikke gjør som en bekjent av meg, hun blanda klor og salmiakk. Det endte med sykehusinnleggelse.
prekæs Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Gammelt husmorråd. Zalo og salmiakk blandes (noen dråper Zalo og en skvett salmiakk) på en sprayflaske (sammen med vann). Ypperlig til vindusvask. Salmiakkvann, veldig konsentrert, matter maling.
sak66 Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke marmoroverflater ihvertfall .Tåler ikke sterke vaskemiddel.Lakkerte overflater har jeg dårlig erfaring med,velta en flaske Salmi på kjøkkenbenken(lakkert eik).Den ble svart.Armatur og keramiske fliser skulle da tåle salmiakk,men da blander du det ut i vann.Kan du ikke skure med Jif ,da(om du har det),det erstattet jo i sin tid det de kalte skurepulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå