Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg pilates-sett, tenkte jeg skulle begynne å trene pilates. Har ikke hatt tid eller råd til skikkelig å trene siden første barnet kom for 7 år siden, men har jo mosjonert mye, gått mye. Men er ikke i så bra treningsform, så trenger det. Men så har jge blitt gravid, og mener å ha hørt at ting du ikke er vant til å trene skal du ikke begynne med når du har blitt gravid. Noen som vet hvordan det er med Pilates? Er det trygt selv om man er gravid når man starter med det, eller bør jeg vente 9 mnd før jeg starter??
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det sies at man skal trene under svangerskap, men at man ikke bør begynne med helt uvante treningsformer. Personlig ville jeg ikke begynt med pilates som gravid. Da ville jeg ventet eller begynt på pilates som er tilpasset gravide. Det er visst en del øvelser man ikke skal ta som gravid. Har gått litt på pilates før og jeg tror jeg ville funnet en del av øvelsene veldig ubehagelige nå. Ellers syns jeg du skal spørre legen eller et treningssenter hvis du er i tvil. Uansett er det viktig å lytte til kroppen og ikke gjøre noe man syns er ubehagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå