Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 hvordan er maten på slike hotell, er det vanlig hotell mat? tenkte å ta med meg mat ( knekke brød og slikt ) for viss det er mat med løk, så vett jeg allerde at jeg ikke kan ha det, sist gang så ble barnet mitt så dårlig i maven for at jeg spiste løk, men det er jo ikke alle som opplever det slik med sine barn. men mitt barn reagerte, greit å la vær å spise det da. men håper det blir bra å ligge på et slikt hotell, sambo må være hjemme med eldste mann, men det regner jeg med at går bra:) noen som har erfaringer med slike hotell?
likkjepetra Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har veldig god erfaring fra hotellet på Ullevål. Deilig mat i kantinen, masse å velge i! Opplevde at det ofte var stappfullt av folk der og at det ikke var mulig å få sitte... Det er kanskje litt tungvindt å få henta mat når man er alene. Ellers er det supert å ha et eget rom med eget bad. Jeg trivdes godt, men likte ikke amme"hjelpen", ble bare forvirra over mange forskjellige råd.
Gunni_2 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg likte meg kjempegodt på hotellet sist gang. En trenger ikke alltid sitte nede i kantina å spise, en kan ta med seg maten opp på rommet hvis en vil. Kan være en liten balansekunst hvis du skal ha med babyen i disse "boksene" på hjul, men du kan jo få samboeren til å hente hvis han er innom rundt den tiden det er mat. Veldig greit å ha tv og dusj, og ikke minst slippe å tenke på at jeg forstyrret noen andre.
5 nov Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hei, har ingen erfaring å komme med og er også veldig intressert i å høre andres. Vi skal ha vårt første barn og min kjære har lyst til å være der med oss og derfor har vi egentlig bestemt oss for hotellet, hvis ikke må han reise hjem.. Det jeg lurer på er om vi får veiledning og hjelp selv om vi velger å ikke bo på føden??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Til 5 nov, Hvis du skal føde på A eller B på Ullevål kan du ikke velge om du vil ligge på barsel (føden) eller hotellet. Barsel er primært for de med keisersnitt eller andre små og store komplikasjoner etter fødsel. På barsel er det ikke plass til far. Hvis det er mye ledig på barsel kan man kanskje få ligge der, men i utgangspunktet blir alle som har hatt en en normal fødsel og hvor barnet er friskt overført til hotellet ca 3 timer etter fødselen. På hotellet får man veiledning, men jeg har også hørt at man må ta en del initiativ selv hvis man har mange spørsmål.
likkjepetra Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 På hotellet kommer det inn personale på formiddag og ettermiddag. Varierer litt om det er jordmødre, barnepleiere eller sykepleiere som kommer inn. De banker på først, men om du ikke åpner kommer de bare inn. De har vel ansvar for at alt er bra med dere, men dere er ellers stort sett overlatt til dere selv. Man kan også ringe til vaktrommet for å få hjelp. Ellers er det fellessamtaler både når dere kommer inn og før dere reiser hjem. Sikkert mulig å få det individuelt også dersom man trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå