Gå til innhold

Trenger praktiske råd for å ha med baby i svømmehall..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger nå å ta med minsten på 6 mnd i svømmehallen, i barnebassenget der. Men hva skal jeg ha med meg og hva gjør jeg? Jeg tenker på sånne ting som at når jeg skal dusje og sånn, hva gjør jeg med han? Legger han på gulvet på en håndduk? Holder han på armen i dusjen ? (litt skummelt, blir jo glatt av såpe osv)... Og så inne i selve bassenget da, er det spesielle ting å ta hensyn til der? Andre ting jeg må tenkte på ? Hjel meg folkens :-D

Skrevet

Når jeg har hatt mini med meg i svømmehallen, så har jeg enten hatt han på armen eller satt han på dusjgulvet. Nå er sikkert din for liten til å sitte selv, men da kan du jo legge han på ett håndkle litt unna dusjen, slik at du kan vaske deg Eventuelt høre om noen kan holde han akkurat i det du vasker deg ;-) jeg hadde ikke hatt noe i mot om noen spurte meg :) På noen vannland har de sånne blå baljer fra ikea som man kan ha barna i, men det har de garantert ikke i vanlig svømmehall. Tenk igjennom før du går inn i svømmehallen hvordan du vil gjøre det når dere ska ut igjen.. ha håndkle klart og såpe/shampoo o.l. Legg klar klærne hans, og kle på han først, så ordner du selv etterpå. Ta med deg noe han kan leke med, mens du gjør deg istand. Litt styr egentlig, men det går så fint så.. og det er kjempegøy å ha de små med i svømmehall :)

Skrevet

Hvis jeg er i pirbadet i trondheim bruker jeg å ha med vogna for å ha han i. Har en slik stellemadrass fra ikea (oppblåsbar på sidene) som jeg legger i vogna med hånduk over. Dusjer ikke han før vi går inn, han blir så kald da. Når vi er ferdige å bade pakker jeg han inn i hånduken å legger han i vognen. Dusjer med han og legger han så i vognen igjen, mens jeg dusjer. Greit å ha med en ekstra hånduk til han, i tilfellet tissen løper løps ;) Kos dere =)

Skrevet

Det er greit å ha ein slik håndduk som du drar over hodet. Kid og Living har iallefall ein slik.

Eg ville ha dusja babyen først, så slepp du å vere glatt på kroppen og kanskje miste h*n i gulvet. Ha med bilstolen og set lillegull der medan du dusjar deg:)

Bilstolen kan og vere grei å ha når du kler på deg. Ellers er min erfaring at det er lurt å ha med seg masse håndklær.

Lykke til!

Skrevet

Tar bilsetet til babyen med inn jeg....

har henne oppi der mens jeg dusjer og kler meg osv. Har henne i det helt inn til bassenget også. Har et håndkle under og et oppå henne når hun sitter i det. Lar det stå på bassengkanten mens vi bader med henne.

Husk badebleie til babyen. Viktig å skylle godt av klorvannet etterpå, og så pleier jeg å bade henne med en gang vi kommer hjem.

Skrevet

Ha med flere håndkler! De blir fort våte og kalde...

Stellematte/liggeunderlag/IKEAstellematte med til å legge baby på mens mor dusjer/kler på seg/trenger armene fri.

Skyll godt av babyen først når dere er ferdig i bassenget. Så dusjer du deg deg selv med såpe alene. Baby trenger ikke såpe.

I vannet ville jeg fulgt godt med på om den lille blir utilpass (om han ikke har særlig bassengerfaring). Ta med et håndkle inn. Han kan bli kald eller lei, og da er det godt å komme opp og bli frottert og pakket inn med en gang! (Ikke etter dusjing og venting).

Gi et måltid i elle fall en halvtimes tid før dere går i bassenget. Da "sitter" som regel maten (ikke stor fare for gulp), og babyen trenger ikke bli sulten mens dere koser dere i vannet. Ammer du, er det en god koseavslutning på strabasene når dere er ferdig i garderoben etterpå. Min sovnet alltid etterpå! Og sov godt...

Ha med masse tålmodighet og sakte gir. Det er kjempegøy å bade sammen, men regn med at ting tar tid, og at du ikke bør mase med det! :)

Skrevet

Jeg hadde med vogna inn i svømmehallen,tok sånn skotrekk over hjulene. La han innpakka i en hånduk i vogna ved siden av dusjen mens jeg dusjet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...